برگزیده ها
از ذکرهای مشایی در طول برگزاری نشست خبری تا پاسخ‌های سربالای احمدی‌نژاد

مازندمجلس: نخستین نشست خبری رییس دولت های نهم و دهم با محوریت حمایت از کاندیداتوری حمید بقایی و دفاع از عملکرد دولت‌های نهم و دهم عصر دیروز در محلی که قرار بود دانشگاه ایرانیان باشد، برگزار شد

مازندمجلس: این مراسم همراه با حاشیه‌هایی بود که برخی از آنها در ادامه می‌آید:

*در حالیکه نشست خبری محمود احمدی‌نژاد قراربود از ساعت ۱۶ آغاز شود که خبرنگاران چندین ساعت قبل از برگزاری در محل کنفرانس حاضر شده بودند اما به دلیل بسته بودن درب‌ها قادر نبودند وارد محل برگزاری نشست شوند و همین مساله موجب شده بود تا تجمعی از خبرنگاران و عکاسان ایجاد شود .

*پس از باز شدن درب محلی که قرار بود دانشگاه ایرانیان شود برخی از خبرنگاران با وجود هماهنگی‌های قبلی با مشکلاتی نظیر عدم صدور کارت برای ورود به محل نشست روبرو بودند که این مشکل پس از رسیدگی علی اکبر جوانفکر مشاور احمدی نژاد برطرف شد.

*پس از استقرار خبرنگاران در محل کنفرانس تعدادی از هواداران رییس دولت نهم و دهم و اعضای دفتر او هم در محل کنفرانس حضور یافتند که در هنگام ورود احمدی‌نژاد به سالن کنفرانس و همچنین در هنگام سخنرانی وی به کف زدن و صلوات می‌پرداختند و شعارهایی هم در حمایت از او سردادند.

*محمودی احمدی‌نژاد پس از اندکی تاخیر و گذشت زمان از ساعت ۱۶ با همراهی اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی، حسین شیخ الاسلامی، بهمن شریف‌زاده و عبدالرضا داوری و علی اکبر جوانفکر وارد سالن کنفرانس شد.

*او در ابتدا بیان کرد که در این ۴ سال هیچ سخنی نگفته و ناگفته‌های بسیاری دارد.

*محمودی احمدی‌نژاد در خلال صحبت هایش گفت: فردی که دستور حمله به او در سال 88 را صادر کرد مرده است که برخی از رسانه‌ها از این حرف او توهین به آیت‌الله هاشمی را برداشت کردند او سپس بیان کرد دستور حمله به دولت او را رژیم صهیونیستی صادر کرد و یک آقایی در داخل آن را سازماندهی و اجرا کرد که این مساله با واکنش خبرنگاران و البته کف زدن حامیان به سالن آورده شده او روبرو شد.

*نکته قابل توجه در این کنفرانس بی ‌نظمی در پرسش سوالات بود با آن که بسیاری از خبرنگاران از مدت‌ها برای سوال از احمدی‌نژاد اسم نوشته بودند اما برخی از آنها نادیده گرفته شدند و برخی رسانه‌ها پس از پیگیری‌های بسیار توانستند سوال خود را بپرسند.

*محمودی احمدی نژاد در ابتدای سخنان خود از حمید بقایی که در ردیف جلوی مدعوین و حاضران نشسته بود درخواست کرد که در طول کنفرانس در کنار او قرار بگیرد و پس از حضور بقایی رییس دولت نهم و دهم معاون خود را بوسید و دست او را بالا گرفت.

*محمودی احمدی نژاد در طول سخنان خود چندین بار نیز به سعید جلیلی حمله کرد او در این رابطه گفت که در  روز قدس در خصوص مساله هسته‌ای سخنرانی داشته است و پس از آن که در نشست شورای عالی امنیت ملی مسئول مذاکرات به او گفته است که حق نداشته‌اید در خصوص مسائل هسته‌ای و مذاکرات سخنرانی کنید . البته احمدی نژاد این را هم ادامه داد که آن فرد ۴۵ دقیقه به او توهین کرده است و در پایان احمدی‌نژاد به اتهامات و توهین‌های او پاسخ داده است.

*آن چه در این  کنفرانس خبری مشهود بود طفره رفتن احمدی‌نژاد در پاسخ دادن به برخی سوالات نظیر ۱۱ روز خانه‌نشینی‌اش بود او در برابر چنین سوالاتی می‌گفت که قبلا به چنین سوالاتی پاسخ داده و اینک فرصتی برای تکرار آن پاسخ‌ها ندارد .

*رییس دولت نهم و دهم در سخنرانی خود چندین بار از خود در برابر اقدام برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت اطلاعات و معاونت مطبوعاتی سلب مسئولیت کرد و گفت: چنین دستگاه‌هایی به او پاسخگو نبودند.

*یکی از نکات جالب در طول کنفرانس خبری احمدی نژاد ذکر گفتن‌های اسفندیار رحیم مشایی بود. او در طول کنفرانس احمدی‌نژاد به صورت پیوسته با داشتن تسبیح در دست ذکر می‌گفت و همین مساله موجب جلب توجه عکاسان شده بود. مشایی در پاسخ به خبرنگاری که علت این ذکرها را پرسید گفت: « تو با این هیکل چرا این سوال را از من می‌پرسی»

*احمدی‌نژاد در طول کنفرانس خبری‌اش دولت یازدهم را از هجمه‌های خود بی نصیب نگذاشت و اعلام کرد که تاکنون سه نامه در رد ادعاهای دولت یازدهم داشته و اعلام کرد که تعداد این نامه‌ها به ۱۲ عدد رسیده است که در طول زمان منتشر خواهند شد.او گفت: حتی اگر من زنده نباشم این نامه‌ها هم منتشر می‌شوند .

* احمدی‌نژاد که در طول نشست اعلام کرده بود همه تلاش خود را برای تایید صلاحیت بقایی انجام می‌دهد در پاسخ به این سوال که راه‌های شما برای این کار چیست، گفت: حتما نمی‌توانم راه‌هایی که پیش بینی کردم به شما بگویم. من نباید طرح‌های آینده‌ام را بگویم. حتما راه‌هایی در دست داریم و منطقی و مستدل کارهای خود را جلو می‌بریم.

*او به صورت غیرمستقیم به اشتباه خود در انتخاب کابینه‌اش اعتراف کرد و گفت: اگر دوباره رییس‌جمهور می‌شدم، بعضی افراد در دولت حضور نداشتند.

* یکی از نکات قابل توجه این نشست این بود که با وجود اینکه نمایندگان برخی رسانه‌ها در آن حضور داشتند اما هیچ یک از رسانه‌های اصولگرا این نشست را پوشش خبری ندادند.

از ذکرهای مشایی در طول برگزاری نشست خبری تا پاسخ‌های سربالای احمدی‌نژاد نشست خبری احمدی نژاد