برگزیده ها
18 طرح استان سمنان با حضور رئیس جمهوری افتتاح و آغاز شد

مازندمجلس: سمنان- ایرنا- با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری 18 طرح با بیش از 11 هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه هفدهم فروردین 96 در آئینی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان به صورت ویدئوکنفرانس، 17 طرح افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح صنعتی آغاز شده است.
در حوزه راه امروز با حضور رئیس جمهوری از 11 طرح بخش راه استان سمنان با حدود پنج هزار و 740 میلیارد ریال اعتبار شامل افتتاح یک دهنه پل تقاطع غیرهم سطح درجزین شامل سه دهانه 16 و 20 متری با اعتبار بیش از 60 میلیارد ریال، بهره برداری از راه اصلی شاهرود- میان دشت با احداث 92 کیلومتر راه و 58 کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی با اعتبار 700 میلیارد ریال، روکش آسفالت محورشاهرود- آزاد شهر به طول 22 کیلومتر، افتتاح و بهسازی محور شاهرود- گرگان به طول 30 کیلومتر، افتتاح راه اصلی گرمسار- جنداب با 300 میلیارد ریال، تعریض و بهسازی و روکش آسفالت به طول 90 کیلومتر به عنوان راه اصلی، افتتاح 2 دهنه پل زیرگذر فرودگاه شاهرود و 2 دهانه 9 متری و روشنایی افتتاح شد.
در حوزه مسکن نیز یک هزار و 756 طرح مسکن مهر با حضور دکتر روحانی در استان سمنان به صورت ویدئوکنفرانسی بهره برداری شد که در قالب طرح های تعاونی، گروهی، خود مالک وسه جانبه همزمان با سفر دکتر روحانی به سمنان به بهره برداری رسید.
از این تعداد یک هزار و 120 واحد در شهرستان شاهرود، 316 واحد در دامغان، 299 واحد در سمنان و 21 واحد در شهرستان گرمسار است و این طرح ها از محل تسهیلات بانکی و آورده های نقدی متقاضیان تامین شده است.
در حوزه صنعت و معدن چهار طرح با اعتبار 2 هزار و 620 میلیارد ریال تومان به بهره برداری رسید که شامل واحد خودروسازی فردا از جمله 36 طرح ملی و کشوری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در استان سمنان است که با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومان و ظرفیت تولید روزانه 37 دستگاه با اشتغالزایی حدود 2 هزار نفر با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد و طرح توسعه خط رنگ و بدنه این مجموعه آغاز شد که سرمایه گذاری ارزی به ارزش 90 میلیون یورو نیاز دارد.
شرکت شکوفا شیمی تولید کننده مواد اولیه شوینده‌ها و شرکت شکوفا بهداشت آرین تولید کننده انواع محصولات بهداشتی و پاک‌کننده با سرمایه‌گذاری نزدیک به 409 میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که در این سفر به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این واحدها زمینه اشتغال حدود 180 نفر در استان فراهم می شود.
واحد تولیدی فرابرد هوشمند گرمسار با سرمایه‌گذاری بالغ بر 19 میلیارد ریال ظرفیت و تولید سالانه 75 هزار دستگاه انواع کلید مینیاتوری، کارت کنترلی، کارت شبکه و انواع ترانسمیتر را دارد که زمینه اشتغال حدود 15 نفر را در استان فراهم کرده است.
در حوزه جهادکشاورزی، تجهیز پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه آبیاری تحت فشار با دستور ویدئوکنفرانسی دکتر روحانی رئیس جمهوری در استانداری سمنان بهره برداری شد که اعتباری نزدیک به 470 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
افتتاح سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز دیگر طرح افتتاحی با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری در سمنان بود، سایت امداد هوایی و آشایانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان سمنان با اعتبار 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسید
این سایت با زیر بنای 2 هزار و 100 متر شامل آشیانه، میهمانسرا، تعمیرگاه، تاسیسات در 10 هکتار زمین آغاز احداث شده و ظرفیت نگهداری 6 فروند بالگرد دارد، بخش باند فرود و برخاست این آشیانه سه هزار متر مربع مساحت دارد که طی 2 ساخته شده است.
افتتاح 2 مجتمع خدمات رفاهی در استان سمنان با بیش از 55 میلیارد ریال یکی در کیلومتر هشت محور ایوانکی- آبسرد در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با سه هزار و 355 متر مربع زیربنا شامل جایگاه سوخت، سرویسهای بهداشتی فروشگاه تجاری و نمازخانه با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی بخش خصوصی و همچنین گام اول ساخت مجتمع خدماتی رفاهی سربداران واقع در کیلومتر 15 محور میامی - شاهرود در زمینی به مساحت 15هزار متر مربع با سه هزار و 300 متر مربع زیربنا شامل جایگاه سوخت، فروشگاه تجاری، سرویس های بهداشتی و نمازخانه با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد ریالی بخش خصوصی بهره برداری شد.
بهره برداری از قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار نیز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن این شهرستان به بهره برداری رسید که خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار در تردد است، طول مسیر ریلی این طرح 114 کیلومتر است و برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و نزدیک به سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان

میلیارد سمنان افتتاح استان کیلومتر برداری اعتبار جمهوری گرمسار شاهرود روحانی تولید سرمایه‌گذاری هزینه نزدیک بهداشتی انواع آسفالت ظرفیت مساحت بالگرد بهسازی آشیانه شهرستان تومان زیربنا مجتمع جایگاه رفاهی زمینی فروشگاه جمعیت خصوصی تهران ورامین ریالی تجاری نمازخانه ایستگاه کننده دستگاه سرمایه ویدئوکنفرانسی احداث استانداری دهانه گذاری شکوفا هکتار امداد فراهم اشتغال زمینه هوایی