برگزیده ها
فرمایشات و توصیه های رهبر معظم انقلاب برای همه لازم الاجراست/ شریعتمداری در جلسات دولت نیست

مازندمجلس: معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره ثبت نام رئیس جمهوری پیشین در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قطعا فرمایشات و توصیه های رهبر معظم انقلاب برای همه لازم الاتباع و لازم الاجرا است

مازندمجلس: حسینعلی امیری روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: بنابراین همه ما که در ساختار نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنیم و در ساختار قانون اساسی؛ این ساختار را باید قاعدتا قبول داشته باشیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه اصل ولایت فقیه یک واقعیت است، خاطرنشان کرد: این اصل علاوه بر آموزه های دینی، در قانون اساسی ما هم تصریح شده و هر کسی بخواهد در نظام مسئولیت بگیرد و در این ساختار کار کند، باید کلیه اصول قانون اساسی را قبول داشته باشد. باید خودش را تطبیق دهد و در چنین ساختاری تبعیت از ولایت فقیه یک اصل است.
امیری همچنین درباره ثبت نام رییس جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از خود ایشان سوال کنید؛ من معاون پارلمانی رییس جمهوری هستم. از ایشان نپرسیدم.
وی درعین حال گفت: قاعدتا برای نیامدن باید دلیل آورد؛ برای آمدن نیازی به دلیل نیست. رویه هم همیشه این طور بوده که روسای جمهوری بعد از دوره اول، در دوره دوم به عنوان نامزد ثبت نام کرده اند؛ هر چند جواب را باید خود رییس جمهوری بدهند.
معاون رئیس جمهوری همچنین درباره حضور محمد شریعتمداری در جلسات هیات دولت نیز گفت:آقای شریعتمداری چند جلسه است در دولت شرکت نمی کند و صندلی ایشان خالی است.
امیری خاطرنشان کرد: دولت، دولت قانون مداری است. رییس دولت یک حقوقدان است. در این دولت، فعالیت ها همه باید قانونی باشد و تاکید رییس جمهوری هم همین است. کسانی که در انتخابات شرکت می کنند باید مر قانون را مراعات بکنند.

فرمایشات و توصیه های رهبر معظم انقلاب برای همه لازم الاجراست/ شریعتمداری در جلسات دولت نیست حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری