برگزیده ها
روحانی: دوباره برای‌ایران آمده‌ام/ ملت‌ خواهان ادامه‌ راه ماست

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - رییس جمهوری کشورمان بعد از اعلام کاندیداتوری گفت: ر زمینه نجات اقتصاد ما از رکود تورم فاصله گرفتیم از رشد منهای 7 به رشد بالای 7 رسیدیم و از تورم 40 درصد به تورم 7 درصد در اسفند سال گذشته رسیدیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور بعد ازحضور در ستاد انتخابات در وزارت کشور و ثبت نام برای دوازدهمین انتخابات به میان خبرنگاران آمد.

او با بیان اینکه خداوند بزرگ را سپاسگزارم که دوباره به این بنده حقیر توفیق داد که خودم را در معرض اعتماد ملت ایران قرار بدهم و اعلام آمادگی کنم که بار مسئولیت سنگین اجرایی کشور را در صورت قبول ملت ایران به عهده بگیرم، گفت: در سال 92 آنچه به مردم عزیز ایران اعلام کردم در انتخابات آن سال، نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بود. امروز خوشحالم که در هر سه زمینه قدم های قابل توجهی برداشته شده است.

او ادامه داد: در زمینه نجات اقتصاد ما از رکود تورم فاصله گرفتیم از رشد منهای 7 به رشد بالای 7 رسیدیم و از تورم 40 درصد به تورم 7 درصد در اسفند سال گذشته رسیدیم، اشتغال خالصی که کمتر از 10 هزار نفر قبل از دولت یازدهم بود به اشتغال خالص بالا 630 هزار رسیدیم.

روحانی گفت: اگر من مسئولیت دولت آینده را برعهده داشته باشم همین مسیر ادامه خواهد داشت. هدف ما ایران پیشرفته و پیشرو است همان هدفی است که در چشم انداز 20 ساله تدوین شد. که متأسفانه در سال های قبل از دولت یازدهم در حرکت آن چشم انداز حرکت چشم گیری نبود. در مسیر همان چشم انداز 20 ساله که یکی از بخش هایش تعامل سازند و رشد 8 درصد است برای اولین بار در تاریخ ایران بعد از ابلاغ چشم انداز تحقق یافته و این مسیر ادامه خواهد یافت.

روحانی با اشاره به اینکه در انتخابات گذشته هم گفته بود که علاوه بر چرخ اقتصاد، چرخ های سانتریفیوژ نیز باید بچرخد، گفت: خوشبختانه الان هم چرخ سانتریفیوژها می چرخد هم چرخ اقتصاد. چرخ پیشرفته ترین سانتریفیوژها نیز در ایران می چرخد.امروز چرخ اقتصاد ما از سالهای پیش بهتر در حرکت است و این به دلیل رشد اقتصادی در کشور است.

او از احیای اخلاق یاد کرد که با گردش آزاد اطلاعات امکان پذیر است. این دولت این راه را در پیش گرفته و اگر باز هم در دولت بعد باشم، همین مسیر ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه کشور ما "ایران پیشرفته و پیش رو" است که در چشم انداز 20 ساله کشور تدوین شده بود، افزود: این چشم انداز توسط مرحوم هاشمی رفسنجانی تدوین و مورد تایید رهبری قرار گرفت اما قبل از دولت یازدهم متاسفانه دچار توقف شد.

به گفته رئیس جمهور، آنچه برایمان مهم است، اهمیت ایران است. در این دولت سایه شوم جنگ از کشور کنار رفته و مردم محور بودن، امنیت کم نظیری را در ایران شاهدیم. آن هم در شرایط خاص منطقه. عزت ایران از اهداف بلندی بود که تداوم خواهد یافت. حضورمان دربازارهای نفتی به معنی عزت ملی است. خودکفایی در تولید گندم نیز به معنی عزت ملی است. یک بار دیگر پرچم ایران بر روی کشتی های ایرانی به اهتزاز در می آید در حالیکه گاهی قبلا مجبور بودیم پرچم برخی جزایر را بزنیم. ثبات در بازار دلار و یور هم به معنی عزت علمی است. افزایش رشد علمی، صادرات گازوئیل، پیشرفت در تولید انرژی و نفت و گاز، و... همه نشانه عزت ملی است.

روحانی خبر داد که هفته آینده برای اولین بار در تاریخ از پارس جنوبی بیش از قطر نفت برداشت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای این دولت باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: این یعنی ملت ایران در نیمه راه نمی ماند و خواهان ادامه راه است. ما در نیمه راه نمی مانیم و راهمان را ادامه می دهیم.

رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه"امنیت و آزادی" از نشانه های پیشرفت است . آزادی باید با گستره بیشتری ادامه یابد، افزود: دانشگاه ها و دانشجویانباید احساس آزادی بیشتری کنند. دولت تصمیم گرفت دوهزار جوان نخبه را در کنار مدیریتهای ارشد استخدام کند و امروز 200 نفر کار خود را شروع کردند. باید سن مدیریت را پایین بیاوریم. باید زمینه حضور زنان و اقوامدر مدیریت کشور را فراهم کنیم.

روحانی گفت: در شرایط فعلیمسئله توسعه پایدار و اشتغال زا، از اولویت های ما در پیشرفت اقتصادی کشور خواهد بود.توسعه ای که با محیط زیست همخوان باشد و اشتغال زا باشد.

وی افزود: به ملت ایران اعلاممی کنم همه ما باید دوباره بیاییم. من امروز دوباره برای ایران و اسلام آمده ام. برایآزادی بیشتر در این سرزمین وامنیت گسترده تر در ایران آمده‎ام، آمده‎ام برای پیشرفتبیشتر.

رئیس جمهور با بیان اینکههمه ما باید برای اسلام اعتدالی، رحمت، انقلاب عقلانی و انسانی بیاییم، ادامه داد:باید در کنار هم بیاستیم و ایران را بسازیم. بار دیگر می گویم که من آمده‌ام برای ایرانو برای اسلام؛ از همه ایرانیان هم می خواهم دوباره بیایند برای ایران و برای اسلام.

«دست حق نگهدارتان»؛ جملهپایانی رئیس جمهور در روز ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری آتی بود.

2929

 

ادامه انداز روحانی اینکه انتخابات اقتصاد دوباره یازدهم اشتغال امروز جمهور تدوین اسلام پیشرفته رسیدیم پیشرفت آزادی زمینه شرایط نشانه تولید آمده‎ام بیاییم بیشتری امنیت توسعه تاکید مدیریت آینده مسئولیت احیای اعلام خواهان آمده‌ام اخلاق تعامل سانتریفیوژها اقتصادی تاریخ اولین گذشته افزود