برگزیده ها
آنها که برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیامدند

مازندمجلس: فرآیند پنج روزه ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ساعتی پیش به پایان رسید اما برخی چهره‌ها که نامشان در رسانه‌ها مطرح می‌شد، به ستاد انتخابات نیامدند که عجیب‌ترین آنها سعید جلیلی بود

مازندمجلس: برخی چهره‌های مطرح، زمانی که نامشان مطرح شد، آمدنشان راتکذیب کردند. محمدجواد ظریف، قاسم سلیمانی، علی اکبر ولایتیو حسن قاضی‌زاده هاشمی از آن جمله بودند. برخی دیگر دیرتر اعلام انصرافکردند. افرادی مانند محسن رضایی و عزت الله ضرغامی، وقتی در رده هایپایین جمنا قرار گرفتند اعلام انصراف کردند.  رستم قاسمی هم جزو کاندیداهای نهایی نبودو گفته می شد باز هم قصد کاندیداتوری دارد، گمانه زنی ای که درست ازکار درنیامد. پرویز فتاح اما با آنکه پنجمین کاندیدای نهایی جمنابود، رسما اعلام کرد که قصد ندارد وارد عرصه شود.

اسدالله بادامچیان یکی دیگر از افرادی بود که حتی در روزهای ثبت نام اسمشبرده می شد و میرسلیم گفته بود هنوز احتمال کاندیداتوری او وجود دارد اما بادامچیانبدون توضیحی ترجیح داد کاندیدا نشود.

مسعود پزشکیان و علی مطهری چندان موضع روشنی نگرفته بودند.پزشکیان در تمام مصاحبه هایش درباره احتمال کاندیداتوری از عبارت «فعلا» استفادهمی کرد؛ «فعلا برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته ام» و مطهری هم به رسانه ها جوابمشخصی نداده و در برابر این سوال که اگر اصلاح طلبان از شما دعوت کنند، می پذیرید؟گفته بود: «هر وقت دعوت کردند، روی آن فکر می کنم». نام معصومه ابتکار هم گاهیدر بین کاندیداهای احتمالی در خبرها می آمد اما او هیچگاه در این باره موضع گیرینکرد.

در این بین ثبت نام نکردن سعید جلیلی یک شوک بود. او حدود یک سال استکه برای تبلیغات به سفرهای استانی می رود و علیه دولت روحانی و برجام موضع‌گیریمی کند. موضع گیری ای که به حرف های انتخاباتی شبیه بود. او حتی تبدیل به مشکلیبرای اصولگراها شده و حاضر به رایزنی با آنها نمی شد و گفته بود حاضر نیست به نفعکسی کنار برود. اما در این پنج روز بدون هیچ توضیحی به ستاد انتخابات نیامد.

ثبت نام نکردن مهرداد بذرپاش هم کمی عجیب بود. او هم از مدت ها قبلبرای انتخابات برنامه ریزی کرده بود و سفر می رفت. بذرپاش که یکی از پنج کاندیداینهایی جمنا بود، در ساعات پایانی ثبت نام به جمع هوادارانش رفت و در وقت اضافه بهستاد انتخابات رسید تا آنجا که خبرهایی می آمد که او به در بسته خورده است. دستآخر بذرپاش توانست وارد وزارت کشور شود اما در کمال ناباوری ثبت نام نکرد و گفت: بهنفع جریان انقلاب نام نویسی نمی کنم و برنامه هایم را به آنها خواهم داد.

 

 

انتخابات کاندیداتوری بذرپاش اعلام نگرفته برنامه نکردن مطهری احتمال افرادی کاندیداهای نهایی توضیحی پزشکیان