برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهمی با ۱۰ فقره سابقه کیفری خبر داد که در آخرین سرقت خود، سواری پژو را با لباس مامور پلیس سرقت کرده بود.

مازندمجلس:

سارق خودرو به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، در تاریخ نهم اسفند ماه پارسال از طریقمرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقرهسرقت خودرو ۲۰۶ در منطقه فرحزادبه کلانتری ۱۶۳ ولنجک اعلام شدکه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرایناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:برای فروش یک دستگاه خودرو ۲۰۶ اقدام به درجآگهی در سایت دیوار کرده بودم که در تاریخ نهم اسفند فردی با شماره تلفن همراه معلومبا من تماس گرفت و مدعی معاوضه خودرو پراید شخصی‌اش با خودرو ۲۰۶ بنده شد؛ نهایتا پس از توافق اولیه برسر نحوه معامله برای همان روز در منطقه فرحزادقرار ملاقات گذاشتیم و حدودا ساعت هشت شب بود فردی سوار بر یک دستگاه خودرو سواری پرایدو در حالیکه لباس پلیس بر تن داشت به محل قرار آمد و خودش را خریدار معرفی کرد. پساز بازدید اولیه خودروها، از من خواست تا ضمن آنکه خودرو پرایدش نزد بنده به عنوانامانت باشد، با خودرو ۲۰۶ چرخی در همانمحدوده بزند تا از سلامت فنی خودرو مطمئن شود. بنده نیز بواسطه نوع رفتار او و بویژهتصور این موضوع که خودش مأمور پلیس است، ماشین خودم را در اختیارش گذاشتم که منجر بهسرقت ۲۰۶ شد.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بررسی ارکان هویتی پراید و بررسی سوابقدرج شده در سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت در یکی ازشهرهای شمالی کشور است. در بررسی پرونده سرقت پراید به کارآگاهان اعلام شد که خودرواز داخل پارکینگ صاحب آن سرقت شده و برابر نظریه کارشناسی پلیس آگاهی شهرستان مربوطه،به احتمال بسیار زیاد سرقت باید توسط فرد یا افراد آشنا با صاحب خودرو انجام شده باشدو پرونده ای در همین خصوص در پلیس آگاهی شهرستان مربوطه در حال رسیدگی است.

با اطلاع از نحوه سرقت خودرو پراید، صاحب خودرو به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهرانبزرگ دعوت شد تا ضمن تحویل گرفتن خودرو کشف شده، تحقیقات تکمیلی در این خصوص نیز انجامشود.

با حضور خانمی ۳۲ ساله در پایگاهیکم پلیس آگاهی به عنوان صاحب خودرو پراید، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که منزل مالباختهنیز چندی پیش از سرقت خودرو، مورد سرقت قرار گرفته که در آن پرونده نیز برابر نظریهکارشناسی پلیس، سرقت بدون هرگونه تخریب درهای ورودی انجام شده و احتمالا این سرقت نیزهمانند سرقت پراید، توسط فرد یا افراد مرتبط با صاحب منزل انجام شده است.

با توجه به شیوه داخلی سرقت منزل و پراید، کارآگاهان پایگاه یکم در تحقیقاتاز مالباخته اطلاع پیدا کردند که چند ماه پیش از وقوع سرقت‌ها، مالباخته با جوانی بهنام جواد. ج ۲۷ ساله آشنا شدهکه این شخص پیشنهاد ازدواج با وی را مطرح کرده اما به ناگاهو پس از گذشت مدت کوتاهی ناپدید شده و سرقت ها نیز پس از این زمان و در یک فاصله زمانییک ماهه از یکدیگر انجام شده است.

با شناسایی جواد، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی یکیاز مجرمان سابقه دار با ۱۰ فقره سابقه کیفریدر زمینه جرایم مرتبط با سرقت است و آخرین بار در اواخر سال ۱۳۹۴ دستگیر و روانه زندان شده است.

در ادامه تحقیقات، تصویر جواد توسط شاکی اصلی پرونده که مالک خودرو ۲۰۶ بود، مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهاناطمینان پیدا کردند که سرقت خودرو پراید، سرقت منزل و ۲۰۶ هر سه توسط این این فرد انجام شده است.

همزمان با ثبت دستور توقیف خودرو ۲۰۶ مسروقه در سیستمجامع پلیس و در شرایطی که هیچگونه نشانی از مخفیگاه جدید جواد وجود نداشت، کارآگاهانبا انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد جواد در محدوده نظام آباد شدند کهبا شناسایی محدوده تقریبی محل تردد جواد در این منطقه، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو۲۰۶ مسروقه در یکی از کوچه‌های فرعی محل شدهو بلافاصله این محل تحت کنترل و مراقبت پلیسی قرار گرفت و سرانجام در ساعت ۱۷ روز یازدهم فروردین ماه امسال، متهم در حین سوار شدن جوادبه ماشین مسروقه، دستگیر شد.

با دستگیری جواد، مخفیگاه وی نیز شناسایی و در بازرسی از این محل، علاوه برکشف البسه کامل انتظامی، یک قبضه سلاح کمری همراه با فشنگ‌های جنگی مربوطه و همچنینتجهیزات هشدار دهنده پلیسی کشف و توقیف شد.

متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت خودرو پراید ومنزل در شمال کشور با استفاده از دسته کلیدهای سرقت شده از مالباخته که خانمی ۳۲ ساله بود و همچنین سرقت خودرو ۲۰۶ در تهران و سرقت یک دستگاه پراید در شهرستانسبزوار اعتراف کرد که با اخذ نیابت قضایی، کارآگاهان به شهرستان سبزوار اعزام و موفقبه کشف یک دستگاه پراید مسروقه دیگر از متهم شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلاماین خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب سرقت در پوشش مامور پلیس، شناساییمتهم از سوی مالباختگان پرونده و بویژه سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و احتمالوقوعات مشابه، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلیدر اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

خودرو پراید آگاهی کارآگاهان پایگاه پرونده شناسایی اطلاع بررسی تحقیقات دستگاه مالباخته پلیسی تهران مسروقه منطقه سابقه شهرستان مربوطه ارتکاب قضایی مرتبط محدوده خانمی توقیف جرایم مخفیگاه سوابق دستگیر ماشین موضوع اعلام اسفند تاریخ دستور رسیدگی برابر اولیه همراه اختیار افراد