برگزیده ها

مازندمجلس: با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، نگرانی های بین المللی از وقوع درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی افزایش یافته و احتمال بروز جنگ در هر لحظه ای وجود دارد.

مازندمجلس: به دنبال تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، احتمال وقوع درگیری نظامی نیز تقویت شده است. این گزارش می افزاید با اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه و تشدید تنش ها، ژاپن نیز اعلام کرد تمامی اتباع خود را از کره جنوبی خارج خواهد کرد.

به گزارش نامه  نیوز به نقل از تلویزیون یورونیوز گزارش داد همچنین چین نیز اعلام کرده است تمامی پروازهای خود به مقصد پیونگ یانگ را از روز دوشنبه به حالت تعلیق در خواهد آورد.

در همین حال پیونگ یانگ ضمن اعلام آمادگی کامل برای درگیری نظامی با آمریکا گفته است در صورت هرگونه حمله آمریکا به خاک این کشور پاسخی بی رحمانه به آن خواهد داد و آمریکا باید در انتظار واکنشی شدید باشد.

دونالد ترامپ پیش از این وعده داده بود معضل کره شمالی را به زودی حل خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا از اعزام ناو هواپیمابر و زیردریایی های موشک انداز به مقصد این شبه جزیره خبر داده است. چین معتقد است رژیم پیونگ یانگ باید از افتادن «در مرحله ای غیرقابل بازگشت» امتناع کند.

وانگ یی، وزیر خارجه چین گفت:« در جنگ برنده ای وجود ندارد. به همین جهت از تمام طرف های درگیر خواستار خویشتن داری هستیم و از آنها می خواهیم هیچ اقدام تحریک آمیزی انجام ندهند و به تهدید یکدیگر پایان دهند.»
از سوی دیگر روسیه نیز ضمن ابراز نگرانی از اوضاع موجود، گفته است:« ما از تمام کشورها می خواهیم تا از هر گونه اقدام تحریک آمیز دست بردارند.» دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین واشنگتن و پیونگ یانگ را به آرامش و خویشتن داری فراخوانده است. هدف از ارسال چنین پیامی، جلوگیری از تکرار حمله نظامی است که آمریکا هفته گذشته علیه نظام سوریه انجام داد.
آمریکا پیونگ اعلام نظامی گزارش جزیره تشدید خویشتن خواهیم اقدام تحریک هواپیمابر درگیری اعزام نگرانی تمامی