برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی پلیس اصفهان گفت: اعضای يك خانواده كه براي تفريح به كوير مرنجاب رفته و گم شده بودند پس از يك شبانه روز توسط ماموران پليس شهرستان آران و بيدگل از مرگ حتمی نجات يافتند.

مازندمجلس: کویربه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سرهنگ جهانگیر كریمی گفت: یك زوج جوان كه به همراه دختر 10 ساله خود و فرزند همسایه شان به منظور تفریح به منطقه كویر مرنجاب رفته بودند به اشتباه به طرف كویر كونك رفته و راه برگشت خود را گم می كنند.
وی افزود: خودروی آنها در ماسه های كویر فرو رفته و به دلیل عدم آنتن دهی تلفن همراه در آن منطقه به ناچار شب را در آنجا سپری كرده و صبح به صورت پیاده راه می افتند و بعد از طی 15 كیلومتر پیاده روی در حالی كه خسته و تشنه بودند سرانجام موفق می شوند با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.
این مقام مسئول عنوان داشت: پس از برقراری تماس این خانواده با مركز فوریت های 110 بلافاصله یكی از ماموران پلیس شهرستان آران و بیدگل جهت جستجوی آنها اقدام و پس از سه ساعت تلاش بی وقفه این خانواده گرفتار در كویر را پیدا كرده و از مرگ حتمی نجات می دهد.
سرهنگ كریمی با بیان اینكه خانواده مذكور طی تماس با سامانه 197 از تلاش ماموران پلیس برای نجات آنان تقدیر كردند گفت: به كسانی كه قصد استفاده از كویر مرنجاب را دارند توصیه می كنیم از رفتن به  كویر با خودروی سواری بدون همراه داشتن تجهیزات لازم و آب و خوراكی كافی خودداری كنند و حتماً به همراه یك راهنما وارد كویر شوند و برای سهولت در برگشت از نشانه ها و علامت های راهنما استفاده و به توصیه ها و هشدارهای ارائه شده برای استفاده از كویر توجه کنند تا دچار چنین حوادثی نشوند. 

همراه خانواده مرنجاب استفاده ماموران توصیه راهنما پیاده برگشت سرهنگ كریمی منطقه خودروی