برگزیده ها
سالی پر از آلودگی هوا/ افزایش میزان آلودگی در پایتخت

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- طبق آخرین آمار آلودگی هوا امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است به طوری که از ابتدای سال تا امروز 26 فروردین ماه با 4 روز هوای آلوده مواجه بوده ایم.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،بر اساس آخرین آمار میانگین هوای امروز شنبه 26 فروردین ماه به عدد 103 رسیده است که این هوا برای گروه های حساس ناسالم است.
از ابتدای سال جدید تا امروز 26 فروردین ماه هوا 22 روز سالم و پاک و 4 روز ناسالم بوده است.
مرتضی ضرابی کارشاس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان درباره این موضوع گفت:استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی و عدم وزش باد افزایش غلظت آلاینده ها را در پی داشته است .
وی افزود:هوای ابری و عدم جا به جایی آلاینده ها و خروج آن ها در شهر بر افزایش این الودگی ها بی تاثیر نیست. این در حالی است که آلودگی ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
 به نظر میرسد امسال هم باید در انتظار هوای آلوده ای باشیم که هم تعطیلات زیادی را به همراه دارد و هم می تواند برای سلامتی ما مشکل ساز باشد.
طبق آمار سالیانه ۳ میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند که ۹۰ درصد آنان در کشورهای توسعه یافته هستند. 
دربعضی کشورها تعداد افرادی که در اثر این عامل جان خود را از دست می‌دهند بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است.
این مرگ و میر مربوط به آسم، برونشیت، تنگی نفس و حملات قلبی و آلرژی‌های مختلف تنفسی است به همین دلیل توصیه می شود افرادی که در این گروه های حساس قرار می گیرند در زمان آلودگی کمتر در هوای آزاد تنفس کنند.
آلودگی میزان افزایش آلاینده بیشتر افرادی ناسالم می‌دهند امروز خبرنگار جامعه خبرگزاری فروردین