برگزیده ها

مازندمجلس: شهر بافوت شهر کوچکی است که براساس آداب و رسوم این منطقه هنوز تحت فرمانروایی رییس قبیله می باشد.

مازندمجلس:به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، شهر بافوت در شمال غربی کشور کامرون تنها یکی از مناطقی هست که هنوز تحت فرمانروایی رییس قبیله و با ساختار قدرت سنتی اداره می شود. ساکنان این شهر در اصل در حدود 400 سال پیش از سرزمین هاي جنوبی رودخانه  چاد به این مناطق کوچ کرده و تسلط منطقه را به دست گرفتند.

 


قبیله  بافوت به محض رسیدن به این منطقه قصری را برای پادشاه خود که به وی به معنای پادشاه بافوت می گفتند ساختند و هنوز هم مقبره سه پادشاه نخست قبیله در این قصر قرار دارد. بعدها قصر پادشاه به مکان اخیر امروزی منتقل شد و همه ساله هزاران گردشگر خارجی از آن مشاهده می‌کنند
 

 


این قصر با یک جنگل مقدس احاطه شده و در مرکز شهر قرار دارد. قصر بافوت از 50 منزل تشکیل شده هست که به دور هسته مرکزی و مقدس قصر که مقبره آچوم نام دارد ساخته شده اند. این منزل ها بعنوان دربار پادشاهی و محل زندگی زنان پادشاه که تعداد آنها به صد نفر می رسد مورد بهره گیری قرار می گیرند.
 

 


همگی زنان پادشاه از ابتدا زن وی نبوده اند و وی بعضی از آنان را از پدرش به ارث برده هست. بر اساس سنت های محلی وقتی که پادشاه از جهان می رود جانشین وی تمامی زن ها و فرزندان وی را به ارث می برد. بدین ترتیب در واقع هر پادشاه با مادر خوانده های خود ازدواج میکند و تمامی برادران و خواهران ناتنی اش به دختران و پسران او تبدیل می‌ شوند.

پادشاه کنونی بافوت که یازدهمین پادشاه از خاندان سلطنتی به شمار می آید از پدر خود 72 زن و 500 فرزند به ارث برده هست.

فردا

110

این اخبار را از دست ندهید:

دو پسر جوان وقتی پی به راز دختر 13ساله بردند او را به قزوین برده و ..

منصور دزد ناموس بود / او را در شرایط کثیفی با خواهرم دیدم! + عکس

وقتی شوهرم خوابید به ناصر زنگ زدم که به اتاق خوابم بیاید و .. + عکس

یک نمازگزار امام جماعت را آتش زد! + عکس

دکتر جلیلی درگذشت + عکس

 

 

 

پادشاه بافوت مقبره تمامی منطقه قبیله پادشاهی