برگزیده ها
پورمختار: امکان احراز صلاحیت داوطلبان شوراها نیست/ لاریجانی: وزیر کشور دستور ارسال پرونده‌ها را بدهد

مازندمجلس: عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: هیأت‌های اجرایی و فرمانداری‌ها پرونده‌های داوطلبان شوراها را در اختیار هیأت‌های نظارت استان قرار نمی‌دهند و صرفاً لیست می‌فرستند که به این ترتیب امکان ارزیابی و احراز صلاحیت داوطلبان وجود ندارد.

مازندمجلس:، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 100 قانون اساسی و ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس طی اخطار و تذکری در جلسه علنی امروز یکشنبه (27 فروردین) گفت: هیأت‌های اجرایی و فرمانداری‌ها پرونده‌های داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات شوراها را در اختیار هیأت‌های نظارت استان قرار نمی‌دهند و صرفاً لیست می‌فرستند که به این ترتیب امکان ارزیابی و احراز صلاحیت داوطلبان وجود ندارد.

بنابراین گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اخطار پورمختار اظهار داشت: هیأت‌های اجرایی موظفند پرونده‌ها را به هیأت‌های نظارت ارسال کنند و نباید در این باره تخلف کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آقای رحمانی فضلی وزیر کشور می‌خواهم حتماً دستور دهد هیأت‌های اجرایی پرونده‌های را به هیأت‌های نظارت قرار دهند چرا که صرفاً با اتکا به لیست نمی‌توان نظر داد.

به گزارش فارس، نماینده بهار و کبودرآهنگ گفت: دو روز است که با این کار وقت تلف شده است.

هیأت‌های اسلامی شورای اجرایی نظارت پورمختار گزارش داوطلبان احراز صلاحیت پرونده‌های امکان رئیس مجلس صرفاً اخطار دستور لاریجانی پرونده‌ها نماینده کبودرآهنگ شوراها ارسال