برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - محسن کوهکن در برابر بی‌توجهی هیئت رئیسه به تذکرهایش، خطاب به لاریجانی گفت: به آقای پزشکیان گفتم که اگر به حرف من گوش ندهید،‌ ناچارم کار آن برادری را انجام بدهم که چون حرفش را گوش ندادید روی صندلی رفت. من هم ناچارم روی میز بروم!

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين، علیرضا سلیمی در تذکری در مورد حفظ شأن واقتدار مجلس گفت: از زحمات هیات نظارت تشکر می کنم، اما در برخی استان ها مدارک داوطلبانانتخابات شوراها به هیات های نظارت شهرستان توسط فرمانداری ها داده نشده است و کارواقعا قفل است. الان روز چهارمیاست که شهرستان ها فرصت رسیدگی داشتند. نظارت بر این موضوع هم به عهده مجلساست. نباید کاری کنیم که باعث وهن مجلس شود.

نماینده مردم محلات در مجلسگفت: البته آقای محمودی شاه‌نشین در هیات نظارت جلساتی گذاشته و تلاش های خود را انجامداده است.

لاريجاني در برابر اين تذكر، پاسخ داد: من از شما خواهش مي‌كنم وسط بررسيدستور اين تذكرها را نگوييد. وزارت کشور پیگیری خواهد کرد که مساله حل شود.

در ادامه جلسه، محسن كوهكن نيز نسبت به تذكرهايبي ارتباط به دستور جلسه تذكر داد و خطاب به رئيس مجلس گفت: من خواهشم اين است كه بهعرايض من كامل توجه كنيد. استنباط ما اين است كه 4 ستون براي تذكر و اخطار داريم،‌ دوستون اول مربوط به جلسه روز جاري است. همكاران ما از اين فرصت قانونياستفاده مي كنند اما در موضوع صحبت نمي كنند! جناب كواكبيان درخواست تذكر درمورد دستور مي دهند اما نكته ديگري را در مورد نطق پيش از دستور شما مي گويند! شما هم نمي گوييد كه اين خارج از دستور بود. اين روند قبلا هم بوده است.

او ادامه داد: «من خطابم به حضرت عالي نيست،‌منظور من هيئت رئيسه است. مسئوليت اعضاي هيئت رئيسه مشترك است. از همکارانم هم مي پرسم که چرا وقتي آقاي وكيلي اسامي تذکر دهندگان را پاك مي كند، صداي کسي در نمي آيد؟‌ چرا خارج از دستور تذکر مي‎دهيد؟»

كوهكن تأكيد كرد: آيين نامه در اين رابطه در حاللوث شدن است. در جلسه گذشته به آقاي پزشكيان گفتم كه اگر به حرف من گوشندهيد،‌ ناچارم كار آن برادري را انجام بدهم كه چون حرفش را گوش نداديد، رويصندلي رفت! من هم ناچارم روي ميز بروم.

رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت:تلاش مي كنيم كه ماجرا لوث نشود. وقتي وسط دستور جلسه مجلس، تذكر غير موجه داده مي شود، ما مجبوريمگوش بدهيم كه بفهيم موضوع چيست. به هر حال از نظر ادب نمي توانم كه صحبت آقايان رامدام قطع كنم.

27217

 

دستور نظارت ناچارم موضوع رئيسه شهرستان كوهكن ادامه