برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعداد مصدومین سیل در استان های آذربایجان شرقی و غربی قابل توجه نبوده و بسیاری از مصدومین تماشاگران حادثه بوده اند.

مازندمجلس: سیل ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سیل رخ داده را  قابل پیش بینی دانست و گفت: با توجه به مدیریت بحران در وزارت بهداشت، آمادگی خدمات رسانی به مناطق سیل زده را از قبل داشته ایم و با بروز این سانحه طبیعی سریعا خدمات رسانی به منطق سیل زده را  آغاز کردیم.
حریرچی افزود: پس از بروز سیل در روز جمعه، جلسه ستادهای مدیریت بحران جهت رسیدگی به آسیب های وارد شده  به مردم سیل زده استان ها برگزار شد و نیروی های امدادرسانی از طریق آمبولانس های زمینی و امدادهای هوایی به مناطق سیل زده اعزام شدند. 
وی با اشاره به آمادگی اماکن درمانی برای ارائه خدمات به سیل زدگان اذعان داشت: در دقایق اولیه بروز سیل، بخش ها و  اورژانس بیمارستان های مناطق سیل زده تخلیه و آماده پذیرش مصدومان بوده اند و علاوه بر این وزارت بهداشت اقداماتی چون تهیه آب و تغذیه، کلر زنی منابع آب های زیر زمینی و اقدامات مشاوره ای به مردم سیل زده که از لحاظ مالی و جانی و روحی دچار آسیب شده اند را در دستور کار قرار داد. 
سخنگوی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: تعداد مصدومین قابل توج نبوده و بسیاری از مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه و بیمارستان ها درمان شدند با این حال بیشترین تعداد مصدوم به استان آذربایجان شرقی تعلق دارد و تمامی اقدامات وزارت بهداشت تا بهبود شرایط مردم  سیل زده ادامه دارد.
بهداشت وزارت خدمات مناطق مصدومان تعداد اقدامات استان زمینی بیمارستان رسانی بحران حادثه حریرچی مدیریت سخنگوی آمادگی