برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناو موشک انداز" سپر" طیسال جاری به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش خبرداد.

مازندمجلس: دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در اولین حضور خود در سواحل مکران طی سال جدید در جمع کارکنان منطقه دوم ولایت جاسک طی سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید گفت: امروز علیرغم وجود ناامنیها در اطراف کشور، شاهد یک امنیت پایدار در کشورمان هستیم و علت آن هم بهرمندی از نیروهای مسلح قوی و آماده به کار است.
 
وی افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران سهم بسزایی در برقراری این امنیت دارد به نحویی که اگر خوب تجزیه و تحلیل شود متوجه میشویم امنیت و آرامش امروز در تنگه هرمز، شمال خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب که محل تردد کشتیهای تجاری و نفتکش ماست حاصل کار و تلاش شما دریادلان در این نیروی راهبردی است که تاکنون توانستهاید گامهای مؤثری در راستای حفاظت از اقتصاد این مرز و بوم بردارید.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطر نشان کرد: اگر در سواحل مکران به لطف خداوند و به پشتوانه حضور ارزشمند نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش که در سرتاسر این سواحل حضور دارد امنیت کامل داریم آن هم در این برهه زمانی که بواسطه حضور نامشروع استکبار جهانی که ریشه تمام ناامنی هاست شاهد بحرانهای متعدد در شرق و غرب کشور هستیم بایستی شکرگذار خداوند باشیم و بدانیم که یک زمانی این اقتدار را نداشتیم و امروز چنان مقتدرانه حضور داریم که هیچ شناور بیگانهای از دید پایگاههای دریایی ما پنهان نمیماند.
 
دریادار سیاری در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال پیرامون پیشرفتهای نظامی کشور، اظهار داشت: کشور ما در اوایل انقلاب هیچ تجهیزاتی نداشته و به بیگانگان وابسته تام بود اما امروز به جایگاهی رسیدهایم که سینه سپر میکنیم و تجهیزات مورد نیازمان را میسازیم. ما هم با توکل به خداوند این اطمینان را به ملت شریف ایران میدهیم که در نیروی دریایی راهبردی ارتش برای تأمین تجهیزاتمان دست نیاز به سوی هیچکس دراز نخواهیم کرد.
 
 وی گفت: پس از ابلاغ تدبیر فرماندهی معظم کل قوا در سال 1378 مبنی بر لزوم ساخت ناو موشک انداز اولین ناو ما تحت عنوان پیکان در سال 1382 به ناوگان شمال ملحق شد، سال 85 ناو جوشن و سال 88 ناو درفش را به آب انداختیم. در سال 93 ناوشکن دماوند رونمایی شد و در آینده بسیار نزدیک طی سال جاری آئین الحاق ناو موشک انداز «سپر» را به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار می‌کنیم و به همین ترتیب ساخت و سازها در یگان‌های جنوبی ما اجرا شده و خواهد شد.
 
 فرمانده نیروی دریایی ارتش تمامی این دستاوردها را به عنوان عملکرد مطلوب نیروی دریایی راهبردی ارتش در راستای رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا در حوزه پیشرفتهای نظامی کشور برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه این نیرو اقدامات شایان توجهی در خصوص اجرایی شدن تدابیر معظم له با موضوع شعار سال جاری یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» انجام میدهد چرا که در بحث ساخت و سازها وقتی شروع به ساخت یک یگان شناور و یا سایر تجهیزات اعم از موج شکن، تأسیسات اداری، اسکله و ... میکنیم خیلی از نفرات، دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان را پای کار میآوریم که حاصل آن توجه به ظرفیتهای درونی، تولید داخلی و اعتماد به جوانان می‌شود.
 
 در پایان تعدادی از کارکنان پایور و وظیفه نیروی منطقه دوم دریایی جاسک توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تقدیر شد.
 
 گفتنی است دریادار سیاری در ادامه حضور خود در این منطقه تمامی پروژههای در حال ساخت را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.
دریایی نیروی راهبردی امنیت سیاری امروز انداز منطقه سواحل خداوند دریادار ناوگان ادامه پیشرفتهای زمانی نظامی شناور فرماندهی تمامی تولید سازها عنوان تجهیزات داریم میکنیم نیروهای اشاره فرمایشات کارکنان مکران اولین رهبری ابتدای راستای فرمانده هستیم الحاق اقتصاد