برگزیده ها
آمار بالای بیکاری خاطر جوانان را مکدر کرده است/ملت آگاه با انتخاب اصلح در انتخابات نشان دهند که به آرمان‌های نظام بی‌تفاوت نیستند

مازندمجلس: نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: ملت آگاه ما با بصیرت و بدون ملاحظات جناحی با انتخاب اصلح نشان دهند که به آرمان‌های نظام بی‌تفاوت نیستند.

مازندمجلس:، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس امروز یکشنبه (27 فروردین ماه 96) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان در حادثه سیل آذربایجان‌های غربی و شرقی، اظهار داشت: امیدوارم همه مسئولان در جهت کمک به مردم آسیب‌دیده اقدام جهادی را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: نطق خود را در شرایطی آغاز می‌کنم که منطقه ما آبستن اتفاقات تازه‌ای است و آمریکای جنایتکار بیش از گذشته دندان تیز کرده و قواعد بین‌المللی و اخلاقی را نادیده گرفته است؛ علاوه بر بدعهدی‌هایش نسبت به کشور عزیزمان چهره واقعی خود را آشکار ساخته و به بهانه‌های واهی به کشور مظلوم سوریه حمله کرده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس همچنین تصریح کرد: آمریکا باید بداند دود این خیانت دیر یا زود به چشم خود و حامیانش می‌رود؛ چرا که امروز بیش از هر زمان در عرصه بین‌الملل احساس تنهایی می‌کند.

سعیدی‌مبارکه ادامه داد: کسانی که حرکت آمریکا را هشداری برای ایران می‌دانند باید بدانند آنچه سایه جنگ را از کشور ما دور کرده اولا شجاعت و تدابیر رهبر عزیز در کنار صبر، ایمان و وحدت ملت ایران و ثانیا اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح و ایثارگران مدافع حرم بوده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: آری؛ دوران جنگ هراسی و تحریم هراسی پایان یافته و مردم ما پاسخ دندان شکنی به هر گونه اقدام نظامی، احتمالی خواهند داد. اکنون با شرایطی که آمریکا به ویژه در منطقه ما دچار شده نگران انتخابات ایران است و تلاش می‌کند با ایجاد اختلاف دو قطبی در فضای انتخابات اهداف شوم خود را پیگیری کند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود خاطرنشان کرد: از تریبون مجلس شورای اسلامی به آمریکا هشدار می‌دهم دست از فتنه‌انگیزی در کشور ما بردارد و بداند ملت ایران همان ملتی است که در سال 57 پوزه شما را بر خاک مالید و غلام حلقه‌ به گوشتان را بیرون کرد و پیروز شد؛ در تمام راهپیمایی‌ها هم بر طبل رسوایی شما کوبید و امکان ندارد این ملت از اهداف انقلاب اسلامی که حاصل خون صدها هزار شهید والامقام است ذره‌ای کوتاه بیاید، دیگر بار در 29 اردیبهشت ماه با حضور در انتخابات خط بطلانی بر همه طراحی‌های دشمنان قسم خورده این کشور خواهد کشید.

وی ادامه داد: امسال دو پروژه حیاتی در کشورمان رقم می‌خورد که آن انتخاب ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است که امیدوارم ملت آگاه ما با بصیرت و بدون ملاحظات جناحی با انتخاب اصلح نشان دهند که به آرمان‌های نظام بی‌تفاوت نیستند و نامزدهای تائید صلاحیت شده با رعایت اخلاق به اثبات موقعیت خود اقدام کنند. 

سعیدی‌مبارکه همچنین عنوان کرد: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که آمار بالای بیکاری خاطر جوانان را مکدر کرده است. لذا دولت‌ها باید تدبیر ویژه برای ایجاد اشتغال و حفظ آن به ویژه برای جوانان دهه 60 بیندیشند. جوانانی که در حال حاضر سن ازدواج و اشتغال آنها گذشته و حتی امکان استخدام و موقعیت‌های محدود را ندارند. واقعا چه کسی پاسخگوی مطالبات این نسل و جوانان است و حتی عنوان می‌شود در حال اجرا شدن است، تا اجرایی شود نکند 50 ساله شوند؟ یک اقدام سریع‌الاجل از حاکمیت می‌خواهیم.

«همه می‌دانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را ناراحت کرده و نسخه شفابخش آن فقط و فقط اقتصاد مقاومتی است و درمان دیگری ندارد. کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی ایجاد ارزش افزوده در نفت خام و اصلاح سیستم بانکی و مالیاتی کشور از موارد رسیدن به اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم سپردن تصدی امورات مهم کشور به انسا‌ن‌های انقلابی، متعهد، پرتلاش و با انگیزه انجام شود.»

نماینده مردم مبارکه در مجلس عنوان کرد: به عنوان خادم مردم از طرف مردم شهیدپرور استان اصفهان اعلام می‌کنم که زنده رود را در زاینده‌رود جاری کنید.

وی در خاتمه به مشکلات موجود در شهرستان مبارکه هم اشاره کرد و از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی عاجل به آنها شد.

مبارکه نماینده اسلامی اقدام انتخابات عنوان آمریکا جوانان دستور مقاومتی اشتغال اقتصاد ایجاد سعیدی‌مبارکه اهداف ادامه هراسی ندارد مشکلات می‌کند امکان دیگری شورای گذشته نیستند اقتصادی امروز بی‌تفاوت آرمان‌های بالای بیکاری امیدوارم مسئولان دندان همچنین سعیدی منطقه شرایطی می‌کنم بداند