برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در روزنامه اعتماد نوشت: در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی رقابت اصلی بین آقای روحانی و آقای رییسی خواهد بود. گزینه‌های دیگر اصولگرا بعید است که بتوانند رقیب مهمی برای آقای روحانی محسوب شوند.

مازندمجلس:* اگر آقاي رييسي در ميدان رقابت انتخاباتي بماند و تا روز راي‌گيري انصراف ندهد، بعيد است افرادي چون آقاي قاليباف شانسي براي تبديل شدن به رقيب اصلي روحاني داشته باشند. ضمنا بعيد است كه قاليباف در اين دوره بتواند راي قابل توجهي از پايگاه راي اصولگرايي را از آن خود كند.

*بسيار بعيد و دور از ذهن است كه آقاي احمدي‌نژاد تاييد صلاحيت شود و فرصت حضور در انتخابات را پيدا كند. در صورتي كه احتمال ناچيزي از حضور او در انتخابات را بدهيم، انتخابات سه قطبي خواهد شد. همچنين حضور احمدي‌نژاد تاثير غيرمستقيمي بر مشاركت مردمي پاي صندوق‌هاي راي خواهد داشت اما اينطور نيست كه افرادي به دليل عدم حضور احمدي‌نژاد در رقابت‌هاي انتخاباتي پاي صندوق‌هاي راي حاضر نشوند. در واقع جامعه راي‌دهنده حضورشان در انتخابات را منوط به حضور احمدي‌نژاد در رقابت‌ها نمي‌كنند.

*آقاي رييسي ديدگاه‌هاي خود را مطرح كرده است و از افرادي كه او را همراهي مي‌كنند، مشخص است كه مشي فكري و كشورداري او تفاوت چنداني با دوره اول رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد ندارد و احمدي‌نژاد نيز با توجه به حضور هشت ساله‌اش در راس قوه مجريه مشخص است كه كشور به چه سمت و سويي خواهد رفت. آقاي روحاني هم حضور چهار ساله‌اش به عنوان رييس‌جمهوري ديدگاه‌هاي او را براي شهروندان نمايان ساخته است و تلاش براي حاكميت عقلانيت در اداره كشور و ديپلماسي فعال از ويژگي‌هاي برجسته اوست.

27302

احمدي‌نژاد انتخابات افرادي ديدگاه‌هاي ساله‌اش صندوق‌هاي قاليباف ندارد رييسي انتخاباتي تفاوت روحاني