برگزیده ها

مازندمجلس: عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان بر این عقیده است که دیدارهای اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری همواره وجود داشته است و هیچ فرد خاصی نیز برای این امر انتخاب نشده است.

مازندمجلس: عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با نامه نیوز در خصوص دیدار اخیر حجج اسلام منتجب‌نیا و محسن‌رهامی با مقام معظم‌رهبری گفت: اصلاح‌طلبان رابطه‌ای که با رهبری داشتند را همچنان ادامه می‌دهند و این دیدارها نیز تشکیلاتی و از پیش تعیین شده نیست که حاصل تصمیم جمعی باشد! خود دوستان چنین تصمیمی را گرفته اند و ملاقاتی را انجام دادند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط کشور، روند این دیدارها بیشتر شود.
 
وی با بیان اینکه شورای مشورتی و شورای مرکزی اصلاح‌طلبان هیچ تشکیلات و فرد خاصی را برای این دیدارها معین نکرده‌اند،خاطرنشان کرد: هیچ مصوبه‌ی از پیش تعیین شده وجود ندارد که آقای جهانگیری یا فرد دیگری به عنوان رابط بخواهد ایفای نقش کند. دیدار آقای جهانگیری با رهبری نیز یک دیدار طبیعی و براساس خواست شخصی خود دکتر جهانگیری بوده است؛ وی معاون اول رئیس‌جمهوری است و طبعا هر اصلاح‌طلبی خواهان دیدار و گفت و گو با رهبری است. این دیدارهای که صورت می‌گیرد کاملا طبیعی بوده و در حاشیه نماز جماعت و یا به طور رسمی و از قبل تعیین شده صورت می‌گیرد .  
 
عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان، ادامه داد:‌ اینکه بگوییم فردی به صورت سازمانی و تشکیلاتی به عنوان رابط اصلاح‌طلبان با رهبری تعیین شده باشد وجود ندارد؛ ‌حتی در دفتر رهبری نیز چنین مصوبه‌ای وجود ندارد. طبیعتا آقای جهانگیری و یا هر فرد دیگری که چنین دیدارهای را انجام می‌دهد بر اساس همان تفاهم ملی است و سایر جریان‌های سیاسی نیز از آن نفع می‌برند.
 
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه این دیدارها  نیازی به هماهنگی با جبهه اصلاحات ندارد، ‌تصریح کرد‌: ‌این دیدارها بر اساس تقاضای شخصی صورت می‌گیرد و هر فرد اصلاح‌طلبی که بتواند وقتی برای دیدار بگیرد قطعا این دیدار و گفت و گو را صورت خواهد داد. معتقدم دفتر رهبری نیز درب بسته‌ای را برای دیدارها قرار نداده است و این روند دیدارها در آینده نیز بیشتر خواهد شد. از جزئیات دیدار اخیر آقایان منتجب‌نیا  و رهامی نیز اطلاعی ندارم و اطلاعاتم همانی است که از سوی رسانه‌ها منتشر می‎شود.
 
ناصری با بیان اینکه موضوع ایجاد یک کانال هدفمند برای ارتباط با رهبری پس از فوت آیت الله هاشمی بیان شد، ‌خاطرنشان کرد:‌ دیدارهای آیت‌الله هاشمی با رهبری هیچ‌گاه به عنوان نماینده اصلاح‌طلبان نبوده است؛‌ بعد از فوت مرحوم هاشمی این تلقی صورت گرفته است که دیدار و ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری به طور کامل قطع شده و دیگر فردی وجود ندارد که بتواند منویات اصلاح‌طلبان را به رهبری منتقل کند! در صورتی که این‌گونه نیست  و این تقاضاها همواره وجود دارد که گاهی با جواب مثبت و گاهی نیز با جواب منفی رو به رو بوده است.
 
وی افزود: همانگونه که رهبری اعلام کردند قهری وجود ندارد که بخواهد آشتی صورت بگیرد اما، سوتفاهماتی که پس از حوادث 88 وجود داشته باعث می‌شود این دیدارها صورت بگیرد. معتقدم نیازی بر این نیست که الزاما شخص خاصی در درون جبهه اصلاحات بخواهد به عنوان رابطی برای دیدارها انتخاب شود؛ زیرا این دیدارها می‌تواند یک حرکت خود جوش باشد و زمانی که فرد یا افراد به جمع بندی رسیدند و با جواب مثبت روبه رو شدند می‌توانند این دیدارها را انجام دهند؛ همانطور که در گذشته و قبل از انتخابات 92 نیز دیدارهایی توسط آقایان جهانگیری، موسوی لاری و انصاری با رهبری انجام شد، اکنون نیز می‌توانیم شاهد گسترش  و ادامه آن روند در آینده نیز باشیم.
رهبری دیدارها اصلاح‌طلبان دیدار ندارد جهانگیری عنوان هاشمی دیدارهای تعیین اینکه بخواهد بگیرد می‌گیرد شورای سیاسی ادامه ناصری بتواند اصلاحات ارتباط معتقدم آینده نیازی آقایان اصلاح‌طلبی تشکیلاتی مشورتی گرفته دیگری نماینده بیشتر طبیعی آیت‌الله