برگزیده ها
مازندمجلس: مدیرمسئول روزنامه کیهان بابیان اینکه «افتتاح رسمی» یک واژه من‌درآوردی و یک اسم مستعار است که برای «افتتاح دوباره» اختراع کرده‌اند. افزود: سخن این است که اگر این پروژه‌ها قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداری رسیده است، افتتاح رسمی آنچه مفهومی دارد.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: بسیاری از پروژه‌هایی که این روزها دولت در آستانه انتخابات از افتتاح آن‌ها خبر می‌دهد، قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداری هم رسیده است و افتتاح دوباره آن غیر از تبلیغات توخالی انتخاباتی هیچ توجیه دیگری ندارد.

مدیرمسئول کیهان گفت: دولت که می‌داند این حرکت ناپسند از نگاه آگاهان پنهان نمی‌ماند دست به اقدام دیگر هم زده است و با افزودن پسوند «رسمی» به کلمه «افتتاح» تلاش کرده که افتتاح دوباره پروژه‌ها را یک اقدام جدید معرفی کند و از این طریق کار و تلاش دیگران را که ربطی به دولت کنونی ندارد و یا فقط چند درصد جزئی آن در دولت کنونی بوده است را به نام دولت یازدهم فاکتور کند.

شریعتمداری بابیان اینکه «افتتاح رسمی» یک واژه من‌درآوردی و یک اسم مستعار است که برای «افتتاح دوباره» اختراع کرده‌اند. افزود: سخن این است که اگر این پروژه‌ها قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداری رسیده است، افتتاح رسمی آنچه مفهومی دارد.

وی ادامه داد: البته ممکن است بگویند بهره‌برداری از این پروژه‌ها قبلاً به‌صورت آزمایشی بوده است و اکنون به‌طور رسمی افتتاح‌شده‌اند که در پاسخ به این مطلب هم باید گفت، دوره آزمایش و تست یک پروژه، بخشی از پروژه است و هیچ پروژه‌ای قبل از آزمایش افتتاح نمی‌شود و حال‌آنکه برخی از پروژه‌های مورداشاره قبلاً افتتاح‌شده‌اند یعنی دوره آزمایشی را طی کرده‌اند وگرنه دلیلی نداشت که افتتاح‌شده و بهره‌برداری از آن‌ها نیز شروع‌شده باشد.

مدیرمسئول کیهان همچنین به افتتاح چند فاز از تأسیسات عسلویه اشاره کرد و گفت: مراجعه به سابقه این فازها در رسانه‌ها نشان می‌دهد برخی از آن‌ها پیش‌ازاین افتتاح‌شده بودند و یا نزدیک به 90 درصد ساخت و تأسیس آن‌ها قبلاً از سوی سپاه و در دوره دولت سابق انجام‌شده بود.

شریعتمداری در ادامه اظهار داشت: اطلاع‌رسانی دقیق و خالی از خدشه وظیفه رسانه‌هاست مخصوصاً اگر رسانه‌ای مانند صداوسیما خود را ملزم به پوشش خبری دولت مستقر می‌داند باید به مسئولیت خطیر خود در قبال ملت نیز عمل کند و سابقه انجام پروژه‌هایی که برای بار دوم افتتاح می‌شوند و یا درصد اندک سهمی را که دولت در ساخت و راه‌اندازی برخی دیگر از پروژه‌ها دارد به‌گونه‌ای شفاف برای ملت بیان کند.
افتتاح قبلاً بهره‌برداری پروژه‌ها افتتاح‌شده دوباره شریعتمداری آن‌ها مدیرمسئول کیهان رسیده مستعار کرده‌اند ادامه کنونی اقدام سابقه افتتاح‌شده‌اند آزمایشی می‌داند پروژه آزمایش مفهومی من‌درآوردی اینکه بابیان اختراع افزود می‌دهد پروژه‌هایی روزنامه ندارد