امروز یکشنبه 14 آذر 1395 ساعت 03:27:56

آرشیو پیوند ها درباره ما ارتباط با ما

مازندمجلس - پایگاه خبری مجلس مازندران

کد مطلب : 34789 -تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 -ساعت : 10:57

چاپ به اشتراگ گذاشتن
راه محور توسعه، نه محور مرگ!

راه محور توسعه، نه محور مرگ!

مازندمجلس: با توجه به آغاز نزدیک به ده ساله شروع این پروژه و عدم تکمیل آن و بی‌بهره بودن طول مسیر از نور چراغ در شب خطر بیشتر از روزاست و دید کم رانندگان در اغلب ایام هفته سوانح فراوانی را می‌افزاید. رانش زمین خود از دیگر مشکلات این مسیر است که با وجود مسیرهای انحرافی و پیچ‌های تند مشکلاتی را به خصوص برای رانندگان ناآشنا و غیربومی ایجاد می‌نماید

مازندمجلس: راه از دیرباز یکی از عوامل بسیار تأثیر گذار برای ارتباط میان اقوام مختلف تلقی شده است و امروزه با گسترش علم و تکنولوژی نیز نیاز به راه یکی از مسائل در پیشرفت مناطق می باشد. حتی در تشکیل شهر و روستا نیز درنظر گرفته می شود

وجود راه دسترسی آسان برای شهر و روستا سبب گسترش ارتباطات و همچنین ورود افراد مختلف به منظور دادوستد و تجارت می گردد و اثر گذاری خاص خود را دارد که حتی در شرایط جغرافیایی سخت نیز توانایی ایجاد راه به وجود آمده است .

در مرکز مازندران با توجه به مرکز ثقل جغرافیایی که داراست و مانند پل ارتباطی استانهای مازندران ، سمنان و تهران می‌باشد اما همچنان مسیر ساری به کیاسر از مشکلات عدیده رنج برده که علیرغم تذکرات فراوان و بروز سوانح گوناگون و مشکلات فراوان برای این بخش مشکلات آن پابرجاست . هفته‌ای را به پایان نمی‌رسانیم که خبر تصادف منجربه مرگ و جراحت سخت را نشنویم اما همچنان نیمه کاره و رها است و به نظر میرسد عزم جدی برای تکمیل آن وجود ندارد.

هراز گاهی شنیده می‌شود اعتباراتی را برای این جاده در نظر گرفته شده است اما همچنان خبری از تکمیل چنین مسیر مهمی نیست و جاده ساری – کیاسر به محل منازعه سیاسیون تبدیل شده و عده‌ای نیز این جاده و تکمیل آن را دستاویز تبلیغات در جذب آراء مردم منطقه نموده تا بتوانند با وعده ساخت چهار بانده این مسیر رأی و نظرات را به سوی خود سوق دهند و بهره‌ای ببرند اما دریغ از اینکه آیا توانایی چنین کاری را دارند و آیا می‌توانند اعتبار مناسب برای تکمیل این جاده چها بانده را اخذ نمایند ؟

این جاده تنها در شهرستان ساری سه بخش دودانگه ، چهادانگه و کلینجانرستاق را به مرکز متصل می‌کند و این جدا از ارتباط با استان‌های همجوار است .

نکته قابل ذکر دیگر حضور کامیون‌ها و حمل بار عبوری از بندرامیرآباد به سوی استان سمنان است که در این جاده باریک و پرترافیک حضور دارند این بخش ها از مناطق پرجمعیت مرکز استان مازندران است که هرروزه جمعیت کثیری از ساکنان آن به مرکز شهر سفر می‌کنند و در طول مسیر با خطر دست و پنجه نرم می‌کنند. ایام تعطیل که جمعیت عبور کننده از این جاده به مراتب بیش از روزهای دیگر است و احتمال بروز سانحه به مراتب بیشتر .

ساخت مسیر چهار بانده ساری – کیاسر گردشگری و توسعه منطقه را با وجود اماکن دیدنی فراوان مانند برج رسکت ، چشمه باداب سورت ، رودخانه شیرین رود ،مجتمع تفریحی گرگین آباد ، جمال‌الدین ملک ، دریاچه چورت ، دریاچه الندان ، امامزاده میرافضل و جنگل های درهم تنیده و چشم انداز و... می‌تواند رونق داده و حضور سرمایه گذاران و گردشگران فراوان را در منطقه تسهیل می‌کند که رونق اقتصادی و توسعه را به همراه دارد .

با توجه به نظر و اهتمام مسئولین در امر گردشگری و رونق آن که سبب رشد اقتصاد می‌گردد به اهمیت تکمیل مسیر چهار بانده ساری- کیاسر بیش از پیش پی می بریم که این رشد توسعه اقتصادی بخشی از مشکلات اشتغال را حال می‌کند.

با توجه به آغاز نزدیک به ده ساله شروع این پروژه و عدم تکمیل آن و بی‌بهره بودن طول مسیر از نور چراغ در شب خطر بیشتر از روزاست و دید کم رانندگان در اغلب ایام هفته سوانح فراوانی را می‌افزاید. رانش زمین خود از دیگر مشکلات این مسیر است که با وجود مسیرهای انحرافی و پیچ‌های تند مشکلاتی را به خصوص برای رانندگان ناآشنا و غیربومی ایجاد می‌نماید .

لذا می‌طلبد مسئولین استان مازندران به خصوص مرکز استان اقدام مناسب در سالی که به اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل مزین گشته است را در جهت ساخت این مسیر چهار بانده که از آمال مردم منطقه است را صورت دهند و با رایزنی مناسب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین ارشد استان اعتبارات لازم برای این پروژه مهم اختصاص دهند تا با عزم جدی و همدلی کامل شاهد افتتاح این مسیر باشیم و دغدغه بروز سانحه هنگام عبور از جاده ساری- کیاسر به خیال تبدیل گردد.

نویسنده :


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : راه - توسعه - مرگ -

نظر شما در مورد : راه محور توسعه، نه محور مرگ!

*

*


آخرین اخبارپربحث ترین ها