امروز شنبه 20 آذر 1395 ساعت 00:46:08

آرشیو پیوند ها درباره ما ارتباط با ما

مازندمجلس - پایگاه خبری مجلس مازندران

کد مطلب : 5478 -تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مهر 1394 -ساعت : 15:51

چاپ به اشتراگ گذاشتن
نامه‌ایی به رئیس جمهور محترم دکتر روحانی به مناسبت سفر به استان مازندران

نامه‌ایی به رئیس جمهور محترم دکتر روحانی به مناسبت سفر به استان مازندران

اختصاصی مازند مجلس: در قانون اساسی بارها و موکدا برعدالت و مبارزه با تبعیض تأکید شده است. کافی است به مقایسه حقوق معلمان با سایر کارمندان دولتی و نیمه دولتی و مزایای مرتبط با آن بپردازید تفاوت فاحش و تبعیض‌آمیز را مشاهده خواهید نمود. اگر چه بی‌عدالتی و تبعیض در مورد معلمان با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا فاجعه‌آمیزتر می‌باشد

اختصاصی مازند مجلس: نیک می‌دانید معلم در اندیشه و اعتقادات دینی دارای چه منزلت و حرمتی است، در کشورهای مختلف خصوصا کشورهای پیشرفته و در حال توسعه چگونه در عمل مقام و منزلت معلم را گرامی می‌دارند حرمت و قداستش را می‌ستایند و این ستودن را در سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی تبدیل به تصمیم و رفتار می‌کنند، نیک می‌دانید شخص شما و اعضای کابینه و همه مسئولین در این کشور( دیروز امروز و فردا) تعلیم یافته و تربیت‌شده معلمان این کشور هستند، و نیک می‌دانید و می‌دانند که معلم و شغل معلمی دارای قداست می‌باشد چون پدر معنوی همه ما هستند و خداوند نیز در آیه "اقرأ باسم ربک اللذی خلق" اهمیت آنرا بیان و تأکید نموده است، نیک می‌دانید که پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (س) چگونه معلم و شأن معلم را گرامی می‌داشتند، و نیک می‌دانید که امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی و پایه‌گذار جمهوری اسلامی، شأن و منزلت معلم را همسان و همسنگ مقام پیامبران دانسته‌اند "نقش معلم، نقش انبیاءست" نیک می‌دانید که معلمان در پیدایش، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، تأسیس جمهوری اسلامی و تداوم آن، در دفاع مقدس و مشروعیت‌بخشی به نظام جمهوری اسلامی چه نقش مهم و کلیدی را ایفاء کرده و می‌کنند.

جناب رئیس جمهور نیک‌های مذکور را می‌دانید. بعنوان یک معلم در مدرسه و دانشگاه از شما تقاضا دارم حال نیک بنگرید

1- در فرآیند تصمیم گیری در کشور از آغاز تاکنون، سیاست‌هایی که تدوین شده است، برنامه‌هایی که اجرا شده است، جایگاهی که برای معلم در قوانین و دستورالعمل‌ها بیان و اجرا شده است، سیر تکاملی داشته یا سیر نزولی؟ در جهت تقویت مقام و منزلت معلم بوده است یا تحدید و تضعیف آن؟

2- اگر معلم واقعا دارای منزلت و قداست می‌باشد، چرا دولت‌ها و مقامات مسئول در سیاست‌گذاریها و برنامه ریزی‌ها نسبت به آن کم توجه و گاه بی‌توجه می‌باشند؟ چرا همیشه و بطور مداوم با بهانه‌های غیر منطقی از جمله کسری بودجه، زیاد بودن معلمان و نیروهای اموزش و پرورش، سیاست‌های تبعیض‌آمیز خود را توجیه می‌کنند؟ معلمان بنا به ضرورت و کثرت جمعیتی هر جامعه‌ای تعدادشان زیاد می‌باشند اما زیادی نیستند. وقتی سیاست افزایش جمعیت اتخاذ و تبلیغ می‌شود آن وقت به معلم بیشتر نیاز ندارید؟! این تعارض را چگونه توجیه و حل می‌کنید؟ چرا عشق به کار معلمی را به مسلخ می‌فرستید؟!

3- نگاه و کارکرد تبعیض‌آمیز و بدور از عدالت، به معلمان با سایر کارمندان دولت را چگونه می‌توان توجیه کرد؟ در حالیکه در قانون اساسی ج.ا.ا بارها و موکدا برعدالت و مبارزه با تبعیض تأکید شده است! کافی است به مقایسه حقوق معلمان با سایر کارمندان دولتی و نیمه دولتی و مزایای مرتبط با آن بپردازید تفاوت فاحش و تبعیض‌آمیز را مشاهده خواهید نمود! اگر چه بی‌عدالتی و تبعیض در مورد معلمان با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا فاجعه‌آمیزتر می‌باشد!

4- مطرح کردن افزایش حقوق معلمان درآغاز هر سال بطور مکرر و پیوسته، پرداخت مطالبات با تبلیغات و هجمه سنگین (که به نظر اینجانب نوعی جنگ نرم، خواسته و یا ناخواسته علیه معلمان می‌باشد) پاداش شب عید هر سال که مکررا از رسانه‌های جمعی مطرح می‌شود، پاداش پایان خدمت در حد مبلغ ناچیز، بصورت قسطی (یک ساله، دو ساله، و یا چند ساله) که شاید نوعی تنبیه است نه پاداش و دهها مسئله دیگر... این تبلیغات سهمگین با چه هدفی مطرح می‌شود؟ انگار فقط معلمان افزایش حقوق دارند، فقط معلمان پاداش شب عید می‌گیرند و فقط معلمان پاداش پایان خدمت می‌گیرند و ... البته معلمان شانس آوردند که مانند دیگر کارمندان حق مسکن نمی‌گیرند. در آن صورت از دهم تا آخر هرماه تبلیغ می‌شد که حق مسکن معلمان پرداخت خواهد شد و از اول تا دهم هر ماه در صورت پرداخت حق مسکن، تبلیغ می‌شد که حق مسکن را پرداخت کردیم!

5- جناب رییس جمهور (با شرمندگی از معلمان ) به این مسئله توجه کنید. « معلمی رزمنده و جانباز پس از 30 سال کار و تلاش عاشقانه و صادقانه در امر تعلیم و تربیت در این کشور، به من گفت: آقای دکتر؛ امروز متوجه شدم که بزرگترین اشتباه را در زندگی‌ام مرتکب شدم و آن اینکه در این کشورشغل معلمی را انتخاب کردم و تا آخر معلم باقی ماندم. ای کاش در سال‌های اول معلمی خطای اخلاقی می‌کردم و مرا اخراج می‌کردند، آنوقت چشمانم را باز می‌کردم راه و شغل بهتری را انتخاب می‌کردم.» جناب رییس جمهور؛ این معلم، عاشق کارش بود و به شغلش افتخار می‌کرد. هرگز حاضر نبود آنرا با شغل دیگری عوض کند اما پس از 30 سال خدمت صادقانه به چه نتیجه‌ای رسید؟!

جناب رییس جمهور محترم دکتر حسن روحانی؛ شما که سیاست اعتدال را برای توسعه و پیشرفت این کشور پیشه کردی و در مذاکرات هسته‌ای با حمایت رهبری و پشتیبانی ملت بزرگ ایران موفق و سربلند شدی، از شما تقاضا دارم نخستین رییس جمهوری باشید که با تصمیم عاقلانه و توأم با شجاعت ستودنی، در برنامه و لایحه بودجه پیشنهادی دولت خود در سال 1395 به این همه تبعیض و بی‌عدالتی و بی‌مهری در مورد آموزش و پرورش و معلمان این کشور پایان دهید.

                                                                                                              دکتر روح اله صالحی جویباری

نویسنده :


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : -

نظر شما در مورد : نامه‌ایی به رئیس جمهور محترم دکتر روحانی به مناسبت سفر به استان مازندران

*

*


آخرین اخبارپربحث ترین ها