امروز شنبه 13 آذر 1395 ساعت 10:17:33

آرشیو پیوند ها درباره ما ارتباط با ما

مازندمجلس - پایگاه خبری مجلس مازندران

کد مطلب : 77782 -تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1395 -ساعت : 17:31

چاپ به اشتراگ گذاشتن
بین عقلانیت و نزاع های بیهوده سیاسی باید یکی را انتخاب کنیم

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در گفت و گو با موثق:

بین عقلانیت و نزاع های بیهوده سیاسی باید یکی را انتخاب کنیم

اختصاصی مازندمجلس: آینده استان مازندران و شهرستان های نور و محمودآباد را در فرایند توسعه مطلوب می بینم/ اگر در موضوع سواحل و دریا، بخش خصوصی را پررنگتر کنیم به توفیقات بهتری دست می یابیم / با انتقال آب دریای خزر به استان سمنان مخالفم/ شهرستان های نور و محمودآباد قابلیت بالایی در جذب گردشگر و درآمدزایی دارند/ امسال با پیگیری هایی که انجام شد حدود 5 میلیارد تومان برای جاده نور ـ چمستان ـ آمل اعتبار در نظر گرفتند

مازندمجلس: اشاره: علی اسماعیلی را می توان در قد و قامت یک سیاستمدار معتدل، تعامل گرا و با دغدغه رشد و توسعه دانست. فردی که راهروهای قدرت را در نظام سیاسی به خوبی می شناسد. وی زندگی را با قدرت و سیاست مساوی نمی داند و ضمن رعایت ادب و اخلاق اسلامی از بلوغ فکری و سیاسی و از الگوهای تربیتی اصیل برخوردار بوده است. اسماعیلی معتقد است عصر نزاع هاي سياسي ـ فلسفي به پايان رسيده و با اعتقاد به اصل رقابت در اقتصاد، حوزه سياست و حكومت را دايره مسائل واقعي می داند كه يك كشور و جامعه با آنها سر و كار دارد. وی بر این باور است مجموعه تصمیمات و اقدامات یک سیاستمدار باید براي بهبود وضع زندگي مردم باشد. می گوید مدير و سياستمدار بايد كارآمدي خود را به نمايش بگذارد و ضمن اعتقاد به اصل پاسخگویی، توانمندي‌هاي خود را در ذهن و قلب مردم حك كند. علی اسماعیلی با عضویت در هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس و شورای عالی بیمه و شورای برنامه ریزی استان مازندران چشم انداز آینده کشور، استان و شهرستان های نور و محمودآباد را نه تنها تعریف، بلکه همه را متوجه "آینده" و تحقق افق ها می نماید. آنچه می خوانید گفت و گوی موثق است با ایشان:

خیلی ممنون که دعوت ما را پذیرفتید. لطفا به شکل مختصر خودتان را برای مخاطبان موثق معرفی نمایید.

با یاد و نام خداوند منان. در ابتدا از شما دوستان فعال در عرصه رسانه تشکر می کنم. علی اسماعیلی هستم متولد 1340 و نماینده مردم شریف و سرافراز شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس دهم. کارشناسی رشته اقتصاد با گرایش اقتصاد نظری از دانشگاه مازندران و فارغ التحصیل رشتۀ مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و دوره دکترای خودم را نیز در رشته مدیریت با گرایش تخصصی منابع انسانی ادامه دادم و اکنون فقط جلسه دفاعیه مانده که منتظرم آن نیز به زودی برگزار شود. سوابق مبارزات سیاسی بنده در قبل از انقلاب که مصادف با سنین نوجوانی ام بوده، با شور و شوق همراه بود و در طول مسیر تاریخی انقلاب هم در هر شرایطی که نیاز به حضور برای حفظ نظام و ارزشها بود از بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انجمن‌های اسلامی، کانون مساجد و جبهه های جنگ توفیق حضور و خدمت داشتم. بعدها کارم را در حساس ترین دستگاه های نظام جمهوری اسلامی، دستگاهی که وظیفه اصلی اش حفظ امنیت و ثبات کشور است در سطوح عالی مدیریتی ادامه و به پایان رساندم، و حدود ده سالی است که به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر فعالیت دارم.

مهمترین دلایل و انگیزه جنابعالی برای حضور در انتخابات مجلس چه بود؟

ما هم در سطح استان و هم در سطح شهرستان های نور و محمودآباد با محرومیت ها و مشکلات زیرساختی فراوان روبرو هستیم. ما بین عقلانیت و نزاع های بیهوده سیاسی باید یکی را انتخاب کنیم. نگرش تقابل گرایانه و تنش زا در عرصه سیاسی نمی تواند در راستای رشد و توسعه کشور، استان و شهرستان ها موثر باشد. با ورود به عرصه انتخابات و بعد از اتمام آن سعی کردم به عنوان یک شخصیت سیاسی معتدل و تعامل گرا که به فکر رشد و توسعه کشور، استان و شهرستان های نور و محمودآباد است در عرصه سیاست گام بردارم. اولین مشکل ما در این دو شهرستان، نوع نگاه بر مبنای شهرستانی بود. ما نور و محمودآباد را دو ملت مجزا ندیدیم. ما هر دو شهرستان را در حقیقت یک حوزه انتخابیه می دانیم و تلاش ما این است این دو ملت در کنار هم با آرامش زندگی کنند و ما دیگر فضای تقسیم بین شهرستانی را نداشته باشیم. تجارب تاریخی گذشته بدین شکل بود که با اتمام انتخابات، افرادی که شکست می خوردند گوشه گیر می شدند، مدیران و کارکنان ادارات به صورت فله ای یا جابجا می شدند یا بیرون رانده می شدند که این موضوع ضربه ای بر پیکره مدیریت کارامد و مجرب بود. بنده با توجه به تخصصم در حوزه مدیریت و تجاربی که از کارهای اجرایی دارم بر آن شدم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم. ما دست یاری به سوی همه رقبا دراز کردیم و از همه خواستیم به ما در فرایند رشد و توسعه کمک کنند. بنده به استفاده از خرد جمعی در انجام امور باور قلبی دارم. ما مدیران را بر اساس معیارهایی چون تخصص، تعهد، پاسخگویی، سعه صدر، امانت داری و همسویی با دولت نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت به مردم و بهبود سطح زندگی شهروندان حمایت می کنیم. فلسفه شعار انتخاباتی ما که "عقلانیت، تعامل و اتحاد" بوده در چنین فضایی شکل گرفت.

آیا در انتخابات نماینده حزب یا طیف سیاسی خاصی بودید؟

بنده به درخواست مردم در انتخابات به شکل مستقل حضور پیدا کردم و در مجلس دهم هم که از دو فراکسیون اصولگرایان و امید تشکیل شده، عضو نشدم. البته معتقدم که حزب حلقه واسط بین دولت و ملت است و در جامعه پذیری و آموزش شهروندان و انتقال تقاضاها و خواست های جامعه به نظام سیاسی نقش مهمی ایفا می کند.

در مواجه با چالش های استان مازندران، ما همواره با کمبود تخصیص اعتبارات روبرو هستیم که معمولا فقط 30 درصد اعتبارات تخصیص  داده می شود. نظر جنابعالی به عنوان دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد چالش ها و اقدامات نمایندگان چیست؟

استان مازندران با داشتن 3 بندر فعال (امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر)، 3 راه مواصلاتی با پایتخت (چالوس، هراز و فیروزکوه) و فرودگاه های نوشهر، ساری و رامسر از ظرفیت های بسیار خوب ارتباطی برخوردار است. از طرفی، ظرفیت های طبیعی استان مانند دشت، دریا، جنگل و کوه شرایطی ایجاد کرده که فقط نباید مازندران را در حد یک استان دید بلکه باید در سطح ملی مورد توجه قرار داد. اگرچه گردشگری و جذب توریست خوب است اما امکانات و خدماتی که به استان تعلق می گیرد به اندازه 3 میلیون جمعیت استان است نه 12 تا 20 میلیون گردشگر! و این باری اضافی بر دوش مازندران است. بنده اولین و بزرگترین مشکل استان را همین می دانم. بنابراین نیاز است ما صنعت توریسم، پسماند، دریا، جنگل، زیرساخت های آب، برق و گاز استان را به گونه ای ببینیم که با ورودی های میلیونی گردشگران همخوانی داشته باشد چراکه این مشکل پنهان استان است و ضروریست مجمع نمایندگان استان این مهم را در اعتبارات مورد توجه جدی قرار دهد.

ما در این دوره از مجلس با توجه به نزدیکی افکار و دیدگاه هایی که داریم در تلاش هستیم با کار جمعی و به اتفاق هم بتوانیم دولت و دستگاه های اجرایی را متقاعد کنیم که مازندران را در امر تخصیص اعتبار یاری کنند تا مشکلات فراوان ما حل شود. ما در مازندران یک سری مشکلاتی داریم که خیلی جدی است که اگر آنها را حل نکنیم خسارات ناشی از آنها جبران ناپذیر خواهد بود. مخصوصا در بحث زباله و پسماند که بسیار جدی هست و آثار آن در دریای مازندران قابل مشاهده می باشد. این آلودگی قطعا اثرات بدی بر شیلات و منابع مازندران دارد حتی خود آقای دکتر روحانی هم در جمع فرهیختگان از شدت آلودگی دریای مازندران ابراز نگرانی کرد و این نشان می دهد که نیاز است ما در این بخش به صورت جدی گام برداریم. در بخش محیط زیست ما دچار پارادوکس هستیم؛ از یک طرف باید طبیعت را حفظ کنیم و از طرف دیگر اداره محیط زیست به محیط ایست تبدیل شده است. در بخش گردشگری و صنعت توریسم نوین هم، اداره محیط زیست مانع حل برخی مشکلات اشتغال و تولید حتی مانع برخی از پروژه های عمرانی می شود. از طرفی مشکل اصلی مازندران اشتغال جوانان است و این نیز نیاز به تدبیر دارد. در بخش کشاورزی هم نباید اینگونه باشد که استان را فقط در کشاورزی آن هم به شکل سنتی ببینیم. به عنوان مثال، ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی وقتی مسئولیت را قبول کرد دید که شغل اکثر مردم مالزی کشاورزی است. برای حل بیکاری بدون آنکه صدمه‌ای به کشاورزی مردم بزند بخش محدودی از زمین هایی که غیر قابل کشت بودند را برای توسعه گردشگری و صنعت در نظر گرفت و اینچنین موجب رونق اشتغال شد. ما هم می توانستیم چنین برنامه‌ای را در مازندران اجرا کنیم اما چون نگاه محوری ما حفظ کشاورزی بود، به صنعت گردشگری توجه نکردیم. بنده اعتقادم بر این است باید یک عزم و اراده جدی در استان در این بخش صورت گیرد و ما نیز بتوانیم طی مراحلی زمین های غیر قابل کشت را جدا کنیم و آماده داشته باشیم تا با کمک گردشگران و سرمایه گذاران مشکلات بیکاری را با تولید و گردشگری حل کنیم.

به لحاظ اداری یک سرمایه گذار در استان مازندران با چه شرایطی روبروست؟

در گذشته سرمایه گذار به نهادهای مربوطه می رفت و منتظر می ماند تا به کارش رسیدگی کنند. نهادهای اداری هم مثلا بین 10 تا 15 نامه به او می دادند تا استعلامات لازم را از ادارات کل مختلف (صنعت، گردشگری، آب، برق و...) بگیرد و برگردد. سرمایه گذار تا پاسخ استعلامات را بگیرد حدود 2 سالی طول می کشید و حتی گاهی از زمان انجام پروژه هم می گذشت. در دولت جدید با راه اندازی پنجره واحد توسط استاندار محترم و مجموعه مدیران استانی تا حدودی این مشکل حل شد. سرمایه گذار پروژه های گردشگری می تواند با تقاضا در دبیرخانه گردشگری همه کارهای خود را در آنجا پیگیری کند یا اگر سرمایه گذار بخش صنعت باشد به بخش دبیرخانه صنعت و اگر سرمایه گذار بخش کشاورزی باشد به دبیرخانه جهاد کشاورزی مراجعه کند. اگر این تدبیر همچنان محکم و پابرجا توسط استاندار هدایت شود و بوروکراسی زاید آن حذف شود می توان در سال های نزدیک شاهد بهبود اوضاع بود. در واقع گره اصلی ما همین روال طولانی اداری و بحث تغییر کاربری ها و ورود بازرسی و ایجاد یک جو روانی نادرست در شهرستان ها است. از دیدگاه بنده اگر این معضل حل شود موقعیتی برای پیشرفت و توسعه در استان وجود دارد که در خیلی از استان های دیگر وجود ندارد. به صورت کلی، معتقدم در حال حاضر مازندران آن جایگاهی که مستحق آن در سطح کشور است را پیدا نکرده است و ما نتوانستیم از ظرفیت هایی که دارد استفاده بهینه کنیم.

از موانع سرمایه گذاری در حوزه نور و محمودآباد چه بوده و چه اقداماتی در این مدت انجام شده است؟

در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد موانع فراوانی وجود دارد؛ در بخش تولید، 3 شهرک صنعتی (کردآباد، نعمت آباد و تشبندان) داریم و همچنین برخی از کارگاه های صنعتی که در بیرون شهرک قرار دارند. ما به اتفاق مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان ضمن بازدید از بخش های مختلف، صنایع فعال، نیمه فعال و راکد را شناسایی کردیم و در ادامه یک کارگروه تخصصی صنعت و اشتغال تشکیل دادیم. هدف ما تقویت صنایع فعال است تا اینها دچار مشکل نشوند. همچنین مشکلات واحدهای نیمه ‌فعال را که اکثر آنها مشکلات بانکی دارند، پیگیر هستیم. بانک ها بجای اینکه حلال مشکلات باشند به مشکل اصلی صنایع تبدیل شدند. حضور ما در کمیسیون اقتصادی می‌تواند بسیار موثر باشد تا بتوانیم گام های موثر و جدی برای حل این مشکلات برداریم.

سرمایه گذاری در بخش گردشگری در شهرستان های نور و محمودآباد در حال پیشرفت است؛ یکی از این پروژه ها، ناواک می باشد که یکسال و نیم متوقف بوده است. در این راستا، از استاندار محترم درخواست همکاری کردیم و جلساتی با دیگر مسئولان مربوطه داشتیم و تلاش می کنیم تا مشکلات آن مرتفع شود که در صورت حل مشکلات آن، تقریبا این پروژه 2 هزار شغل ایجاد خواهد کرد. اگر این پروژه اجرا شود، بزرگترین و زیباترین پروژه گردشگری شمال کشور خواهد بود. پروژه دوم، مجتمع گردشگری و تفریحی بهدشت است که شرکت عمرانِ شاهد موافقت اصولی آن را گرفته است که این پروژه نیز در صورت اجرایی شدن، بخشی از مشکلات بیکاری منطقه را حل خواهد کرد. نکته مهم این است که این دو پروژه هیچگونه آلایندگی ندارند. در شهرستان محمودآباد نیز، احداث یک نیروگاه برق دولتی را در روستای معلم کلا سرخرود در حال پیگیری هستیم. این نیروگاه آخرین نیروگاه دولتی خواهد بود و تمام تجهیزات آن خریداری شده و یکهزار و 200 اشتغال در محمودآباد ایجاد خواهد کرد. متاسفانه در این طرح یک مشکل محیط زیستی پیدا شده و یکسالی هست که این پروژه متوقف شده است. بنابراین نیاز است تلاش کنیم تا با گرفتن مجوز محیط زیست، این سرمایه به استان های دیگر نرود.

درباره تشکیل کارگروه در بخش صنعت بفرمایید اعضای آن را از چه کسانی و با چه ویژگی هایی انتخاب کردید؟

کارگروه صنعت متشکل از فرماندار شهرستان، مسئولین ادارت مربوط به بخش صنعت مثل اداره صنعت و بازرگانی، اداره کار و رفاه و تعاون، اتاق بازرگانی، مدیر شهرک صنعتی و 3 تا از مدیران بنگاه های اقتصادی که امروز درگیر کارند و از مسائل آگاهی دارند به اضافه بانک های مربوطه می باشد. ما در این کارگروه مشکلات را مطرح و تجزیه و تحلیل می کنیم و بعد تصمیمات لازم مطابق نیازها گرفته خواهد شد.

وضعیت راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه را چگونه ارزیابی می کنید؟

امسال با پیگیری هایی که انجام شد حدود 5 میلیارد تومان برای جاده نور ـ چمستان ـ آمل اعتبار در نظر گرفتند. ولی این مقدار کافی نیست و نمی تواند این جاده را به سامان برساند ضمن اینکه صحبت هایی با آقای استاندار و بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم، این نهاد قبول کرد که این محور را با همین وضعیت بپذیرد و در عوض، سالانه پول آن را از اعتبارات ملی بگیرد. فعلا گره کار ما این است که استانداری و راه و شهرسازی توافقی را با معاونت برنامه‌ریزی راه و شهرسازی داشته باشند که توافقات لازم را انجام دهند که اگر این توافق انجام شود بسیج سازندگی این پروژه را به طور کامل تحویل می دهد. ضمنا، پروژه هایی همچون کمربندی محمودآباد و کمربندی نور ـ رویان را هم در دستور کار داریم.

مهمترین محور توسعه شهرستان های نور و محمودآباد را چه می دانید؟

شهرستان های نور و محمودآباد به دلیل مواهب طبیعی و خدادادی، زمینه مناسبی برای توسعه و رونق گردشگری دارند. همچنین این دو شهرستان قابلیت بالایی در جذب گردشگر و درآمدزایی دارد. حتی در مباحث فرهنگی هم این مهم می تواند فرهنگ بومی و محلی ما را به دیگر نقاط کشور بشناساند. ما باید ضمن حفظ کشاورزی و توجه به صنعت و تولید، توجه بیشتری را به بخش گردشگری و صنعت توریسم در منطقه داشته باشیم.

درباره وضعیت سواحل این حوزه و سرمایه‌گذاری در این بخش آیا برنامه هایی انجام شده یا در دست اقدام دارید؟

سواحل ما به دلیل اینکه با نگاه استانی و شهرستانی به آن دیده شده (نه کشوری) وضعیت خوبی ندارند بنابراین با امکانات محدودی که دارند نمی توانند پاسخگوی خدمات مسافران میلیونی باشند. اولین اقدام ما این است که سواحل را در افکار عمومی مسئولان به عنوان یک موضوع ملی جا بیندازیم تا امکانات بیشتری جذب کنیم چون هنوز هم غرق شدگی مسافران، آلودگی دریا و... داریم و نیاز است که بخش خصوصی را وارد میدان کنیم چون در مدیریت نوین دولتی تاکید شده که دولتمردان بخشی از کارها را به مردم واگذار کنند که در این بخش ما کم سخاوت هستیم و به بزرگتر کردن و فربه کردن دولت فکر می‌کنیم. در اقتصادی که دولت بازیگر اصلی باشد نمی تواند در بخش نظارتی خوب عمل کند چون اقدامات خود را معمولا مثبت می بیند اما اگر در موضوع سواحل و دریا، بخش خصوصی را پررنگتر کنیم به توفیقات بهتری دست می یابیم.

نظر شما درباره وضعیت بهداشت و درمان حوزه چیست و چه برنامه هایی دارید؟    

در بخش بهداشت و درمان، ما در هر دو شهرستان مشکل داریم. این مشکل امروز نیست بلکه از گذشته به ما ارث رسیده و ما هم نمی توانیم بگوییم چون مشکلات دیروزی است بی تفاوت باشیم و به دیگران واگذار کنیم. ما در این بخش ورود پیدا کردیم و جلساتی را با مسئولان بهداشت و درمان کشور، استان و شهرستان داشتیم. بازدیدهایی را از مراکز درمانی به عمل آوردیم و از مشکلاتشان آگاه شدیم. مشکلاتی که مربوط به استان بوده را پیگیری کردیم و امکانات و بودجه در این بخش گرفتیم. ما به دنبال ایجاد بیمارستان 160 تختخوابی در نور هستیم و با مسئولان مربوطه در کشور صحبت کردیم و امیدواریم اگر با همین روند پیش برویم در سال 96 در بودجه ملی بیمارستان نور را داشته باشیم. در محمودآباد بیمارستان خوبی با امکانات خوبی داریم اما از پزشکان متخصص بی بهره هستیم. هفته قبل نشستی با آقای جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان داشتیم و این مشکلات را مطرح کردیم. ایشان هم قول داد در تجهیز بیمارستان محمودآباد و آوردن پزشکان متخصص ما را یاری کند. ضمن اینکه یک کارگروه تخصصی در بخش بهداشت و درمان می‌خواهیم تشکیل دهیم که به ما مشورت بدهد که چگونه می شود مدیریت بهداشت و درمان این دو شهرستان را بهبود داد و مشکلات آن را با امکاناتی که داریم بهتر کرد یا پاسخگویی به ارباب رجوع را به درستی انجام داد.

حضرتعالی به عنوان نماینده همه مازندران عضو شورای برنامه‌ریزی استان هستید. بفرمایید اولا شرح وظایف این شورا چیست و چه اقداماتی در سطح استانی و حوزه در نظر دارید؟

استان مازندران استانی بزرگ است و منابع فراوانی هم دارد. شهرهای استان هم به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم می‌شوند. شهرستان های نور و محمودآباد چون کوچک هستند معمولا در برنامه‌ریزی استان کمتر مورد توجه می باشند به همین دلیل ما علاقمند شدیم در این بخش ورود پیدا کنیم تا بتوانیم از حوزه انتخابیه مان دفاع کنیم و در کنار منافع استانی، منافع شهرستانی را ببینیم تا قدری از مشکلات و رنج های مردم بکاهیم.

شما به عنوان عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، تبادل میان اتاق بازرگانی مازندران با کشورهای عضو اکو و حوزه دریای خزر را چگونه می بینید؟

سازمان اکو هم اکنون با ده عضو و حدود سیصد میلیون نفر جمعیت زمینه مناسبی برای تبادلات اقتصادی و تجاری با ما دارد. منطقه اکو از دورنمای روشن تجاری برخوردار است. اکو در قالب یک سازمان موفق منطقه ای توسعه یافته قرار گرفته و جایگاه بین المللی آن رشد فزاینده ای دارد. بنابراین بنده به عنوان دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس، تمام تلاش خود را برای تقویت اتاق بازرگانی استان در بخش صادرات به کار خواهم بست. همچنین آمادگی لازم را برای نشست با اتاق بازرگانی برای شنیدن مشکلات آنها و پیگیری و حل و فصل مسائل آنها خواهم داشت. برنامه های ما باید در مسیر اقتصاد مقاومتی باشد که همان اقتصاد درونزا است. اقتصاد مقاومتی یعنی ایمن سازی اقتصاد کشور با حمایت از تولید در داخل کشور و مدیریت منابع ارزی. بنابراین نیاز است به تولید ملی و صادرات محصول توجه ویژه شود و از راه مبادله با آسیای میانه ارز را وارد کشور کنیم.

مهمترین معضلات مشترک استان که قرار است از طریق مجمع نمایندگان پیگیری کنید، چه مواردی هستند؟

اعضای مجمع نمایندگان مازندران تقریبا در مسائل و مشکلات استان با هم هماهنگ و همفکر هستند. در این دوره برنامه ما این است که معضلات مختلف استان را در مجمع مطرح و برای آن راه حل پیدا کنیم. اولین موضوعی که مورد بحث ما بود مساله آب شهری و روستایی بود. مدیران آب منطقه‌ای استان را به تهران آوردیم و مشکلات را شناسایی کردیم و قرار شد معضلات این بخش از طریق نمایندگان استان به وزیر نیرو انتقال داده شود. البته یکی از مشکلات اساسی استان ما مسئله آب است. در حال حاضر بخشی از آب مازندران را به تهران می برند، بخشی را به البرز و بخشی را به سمنان! و الان هم برای انتقال آب دریای خزر به سمنان تلاش می کنند که در برنامه ششم هم بودجه آن را در نظر گرفتند. نظر بنده این است که شما (رسانه ها) در کنار ما باید تلاش کنید و افکار را آماده کنید. البته من به عنوان نماینده مردم نور و محمودآباد با انتقال آب خزر به سمنان مخالفم اما فکر می کنم تنها جایی که بتوان افکار مردم و مسئولان را در این زمینه تغییر داد، رسانه ها هستند. اگر با همین روندی که در مدیریت و مصرف منابع آبی داریم جلو برویم مطمئنا جزو استان هایی خواهیم شد که در مساله آب با بحران مواجه اند.

مورد دیگر فعالیت مجمع نمایندگان مازندران این بود که مسئولان برق منطقه ای استان را هم به خانه ملت آوردیم و با آنها صحبت کردیم و قرار شد تا مسائل و مشکلات مربوطه را با وزیر نیرو در میان بگذاریم تا اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین مشکلات دیگری در زمینه محیط زیست، سواحل، کشاورزی، بنگاه های اقتصادی، پسماندها، فاضلاب شهری، اشتغال و بیکاری وجود دارد که در جلسات مجمع نمایندگان با دستگاه های اجرایی در آینده پیگیری خواهد شد.

دورنمای توسعه استان مازندران و حوزه انتخابیه نور و محمودآباد را چگونه می‌بینید؟

دغدغه بنده به عنوان نماینده مردم، رشد و بالندگی و بالا بردن سطح زندگی شهروندان در راستای وظایف اصلی نمایندگی است. آینده استان مازندران و شهرستان های نور و محمودآباد را در فرایند توسعه با توجه به تعامل و جهت گیری های هماهنگی که در مجمع نمایندگان استان ایجاد شده مطلوب می بینم. تلاش می کنیم تا برنامه های ما با واقعیت ها و مقدورات سنخیت داشته باشد و در قبال مسئولیتی که داریم، پاسخگو باشیم.

 

گزارش اهم اقدامات و پیگیری های نماینده مردم شریف نور و محمودآباد در دو ماه نخست آغاز به کار مجلس دهم:

پیگیری و تلاش جدی برای حل مشکلات منطقه در بخش های مختلف و درخواست از مسئولین اجرایی استان برای بازدید میدانی در حوزه با هدف لمس مشکلات؛ بر این مبنا دیدارهایی متعدد با استاندار محترم، نبیان معاونت عمرانی استانداری، پارسا رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان، عبدی مدیرکل روستایی و امور شوراها، نوروزی مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان، و بسیاری از مدیران کل استانی دیگر صورت گرفت.

جلسه با شوراها و دهیاری های 96 روستای شهرستان نور و 36 روستای شهرستان محمودآباد به همراه فرمانداران و بخشداران دو شهرستان و بررسی و پیگیری مشکلات این روستاها.

جلسه با شوراها و شهردارهای پنج شهر شهرستان نور و دو شهر شهرستان محمودآباد و بررسی و پیگیری مشکلات این شهرها.

بازدید و حضور در بیش از 30 اداره در شهرستان های نور و محمودآباد و بررسی عملکرد و چالش هایی که این ادارات با آن روبرو هستند.

بررسی و پیگیری و حمایت از عملیاتی شدن پروژه تفریحی ـ توریستی ناواک و دشت نور در ملاقات با دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران.

افتتاح و کلنگ زنی حدود 15 مورد از پروژه های شهرستان های محمودآباد و نور که مهمترین آنها عبارتند از: کلنگ زنی اولین مرکز تخصصی پژوهشی تولید کود ارگانیک در روستای شومیای محمودآباد، افتتاح باشگاه ورزشی شهدا عبدالده چمستان، افتتاح پروژه آبرسانی روستای ایوا بلده، افتتاح مدرسه های شهید مسلم ترک بیشه کلا و نیکان سرخرود، کلنگ زنی درمانگاه فرهنگیان رستمرود، افتتاح زمین ورزشی فجر روستای یمچی محمودآباد، افتتاح پل بین مزارع روستای رمشی چمستان، افتتاح دفتر شورای اسلامی و دهیاری سیاهرودسر محمودآباد، افتتاح آکادمی والیبال سرافرازان پارس چمستان، افتتاح رستوران بین الملل و مجموعه بزرگ کیف و کفش دوک در محمودآباد، و کلنگ زنی مسجد امام حسین (ع) روستای ورزن از توابع بخش بلده.

بازدید و تسهیل پروژه آسفالت روستای سرکاج نور، و روکش آسفالت روستای تاکر از توابع بخش بلده و زیرسازی جاده روستای بل.

حضور و حمایت از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد با هدف حمایت از خانواده های زندانیان شهرستان های محمودآباد و نور.

نصب و راه اندازی ترانس 100 kva با هزینه مشارکتی 40 میلیون تومان در روستای یمچی محمودآباد.  پیگیری برای تکمیل جاده نور ـ چمستان ـ آمل.  

پیگیری در خصوص تأمین تجهیزات بیمارستان امام خمینی شهرستان نور.

پیگیری در خصوص ارتقاء سطح نیروی انتظامی و پلیس راهور شهرستان نور.

پیگیری در خصوص درخواست تسهیلات برای شرکت تعاونی نوآوران توانمند شمال از بانک توسعه تعاون استان.

پیگیری در خصوص رفع مشکل ملی اعلام کردن اراضی لاویج.

پیگیری در خصوص تأسیس سد چمستان بر روی رودخانه وازرود.

پیگیری در خصوص علت جمع آوری چمن مصنوعی زمین فوتبال شهرستان نور.

پیگیری در خصوص مساعدت مالی برای تکمیل پروژه ورزشی نیمه تمام منطقه رستمرود.

این مطلب در شماره چهارم هفته نامه موثق (17 مرداد 95) منتشر شده است

توضیحات عکسهای پایین:

  1. حضور در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در حسینیه امام حسن مجتبی (ع) لواسان
  2. کلنگ زنی اولین مرکز تخصصی پژوهشی تولید کود ارگانیک (جایگزین کود شیمیایی) در روستای شومیای محمودآباد
  3. کلنگ زنی درمانگاه فرهنگیان رستمرود
  4. بازدید از پروژه روکش آسفالت روستای تاکر بلده


بین عقلانیت و نزاع های بیهوده سیاسی باید یکی را انتخاب کنیم

بین عقلانیت و نزاع های بیهوده سیاسی باید یکی را انتخاب کنیم

بین عقلانیت و نزاع های بیهوده سیاسی باید یکی را انتخاب کنیم

بین عقلانیت و نزاع های بیهوده سیاسی باید یکی را انتخاب کنیم


منبع : نشریه موثق


لینک کوتاه مطلب :


برچسب ها : علی اسماعیلی - نماینده نور و محمودآ - نماینده نور - عقلانیت - نشریه موثق - شماره چهار موثق - عملکرد علی اسماعیلی -

نظر شما در مورد : بین عقلانیت و نزاع های بیهوده سیاسی باید یکی را انتخاب کنیم

*

*


آخرین اخبارپربحث ترین ها